سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
کتاب‌های در دست انتشار نشر «بیدگل» در شهریور/ از «این قرن» تا «عکس و دیدن عکس»

عماد شاطریان، مدیر انتشارات «بیدگل»، با بیان اینکه آثار در دست چاپ این انتشارات در حوزه‌های تئاتر، سینما، فلسفه و عکاسی هستند، به معرفی اجمالی این آثار پرداخت.

عماد شاطریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تمرکز اصلی ما در انتشارات بیدگل بیشتر با محوریت انتشار آثار تئاتری و سینمایی و سپس فلسفی و سایر حوزه‌های دیگر است و در شهریور ماه آثاری در این حوزه‌ها را آماده انتشار کرده‌ایم.

شاطریان درباره آثار در دست چاپ نشر بیدگل گفت: کتاب «این قرن» نوشته آلن به دیو با ترجمه فؤاد جراح باشی، جدیدترین کتاب از مجموعه فلسفه انتشارات بیدگل است که به دبیری حسین نمکین منتشر می‌شود. آلن به دیو، فیلسوف معاصر فرانسوی و منتقد پسامدرنیسم است که در این کتاب قرن گذشته را از زوایای فلسفه، سیاست و ادبیات بررسی می‌کند و برای این منظور از متون مختلف ادبی و فلسفی در قالب ارجاع و نقل قول، مطالبی را ارائه می‌کند.

وی افزود: زمان بسیاری برای ترجمه و تهیه این اثر صرف شده و چند بار مورد ویرایش قرار گرفته است که در روزهای آینده در ویترین کتابفروشی قرار خواهد گرفت.

مدیر انتشارات بیدگل با اشاره به چاپ جلد دیگری از مجموعه آثار وودی آلن، گفت: کتاب «مرگ در می‌زند» با ترجمه نگار شاطریان نیز از دیگر کتاب‌هایی است که به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب که در سال‌های گذشته موفق به دریافت مجوز نشر نشده بود، در دولت جدید با دریافت مجوز نشر، در این مجموعه منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: نگار شاطریان ترجمه سه کتاب دیگر از این مجموعه با عناوین «بی بال و پر»، «حالا بی حساب شدیم» و «این آب آشامیدنی نیست» را نیز بر عهده داشته است.

شاطریان با اظهار امیدواری از انتشار کتاب «شهرها و سینما» در هفته آینده، گفت: این کتاب نوشته باربارا منل با ترجمه نیما عیسی پور است که سومین عنوان از مجموعه کتاب‌های سینمای انتشارات بیدگل است و امیدواریم که تا هفته آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیر انتشارات بیدگل درباره این کتاب گفت: نویسنده کتاب«شهرها و سینما»  باربارا منل، استادیار مطالعات سینمایی و آلمانی در دانشگاه فلوریدای آمریکا است که در این کتاب درباره تئوری مدنیت و مطالعات سینمایی و اثرات آنها بر یکدیگر بحث می‌کند.

شاطریان ادامه داد: کتاب «عکس و دیدن عکس» نیز اثری از یوریک کریم مسیحی است که در 280 صفحه گلاسه تمام رنگی چاپ شده. این کتاب که در 26 فصل، شیوه‌های شخصی خوانش، تفسیر و تأویل عکس را ارائه می‌کند، پس از قیمت گذاری و تهیه جلد، تا 10 روز دیگر وارد بازار کتاب خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها