جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
انتشار 16 عنوان کتاب چاپ نخست در پنج ماه از سوی آوای قلم

مهدی خانی، مدیرمسئول انتشارات آوای‌ قلم، از انتشار 16 عنوان کتاب از سوی این انتشارات در پنج ماهه نخست سال 1394 خبر داد.

مهدی خانی، مدیرمسئول انتشارات آوای‌ قلم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تعداد تولیدات این انتشارات از ابتدای سال 94 اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، 16 عنوان کتاب چاپ نخست از سوی آوای قلم‌ منتشر شده است. کتاب‌‌های تولید شده در این مدت، شامل هفت عنوان کتاب علمی در حوزه کودک و عمومی و 10 کتاب‌ تخصصی و دانشگاهی است.
 
وی افزود:‌ «آوای قلم» نخستین‌بار در حوزه محیط زیست کتاب‌هایی با عنوان «رنگین‌کمان» و «بیداری» برای گروه سنی نوجوان منتشر کرده است.  
 
خانی با اشاره به کتاب‌‌‌های تجدیدچاپ شده «آوای قلم» نیز گفت: مجموعه آوای قلم از ابتدای سال، 12 عنوان کتاب در دو حوزه تخصصی و عمومی تجدیدچاپ کرده است.

مدیرمسئول انتشارات آوای‌ قلم عنوان کرد: در ادامه سال نیز با توجه به شرایط نقدینگی در مجموع در گروه سنی بزرگسال پنج عنوان و در گروه سنی نوجوان پنج عنوان جدید منتشر خواهیم کرد. این در حالی است که اگر وضعیت مالی بهبود پیدا کند، عنوان‌های تازه افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی درباره پرشمارگان‌ترین کتاب‌‌های این واحد نشر در پنج‌ماه نخست سال جاری ادامه داد: دو کتاب مرجع با عنوان‌های «شناخت،‌ پیگیری و کنترل آلودگی محیط زیست» و «مدیریت جامع پسماند» از پرشمارگان‌‌‌ترین کتاب‌های آوای قلم در پنج ماه نخست 94 است.
 
‌خانی در ادامه درباره فعالیت آوای قلم در حوزه نشر الکترونیک گفت: امنیت محتوا در حوزه نشر الکترونیک چندان بالا نیست. مقایسه بین زمان کپی زیر‌زمینی یا حتی کپی در برخی مراکز علمی با شکست قفل کتاب‌های الکترونیکی با کتاب‌های چاپی، تاییدکننده این موضوع است. هرچند معتقدم که نشر الکترونیک موجب صرفه‌جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست می‌شود، ولی علی‌رغم میل باطنی تا به امروز به این عرصه وارد نشده‌ام.
 
این فعال حوزه نشر علمی و دانشگاهی افزود: حوزه فعالیت آوای قلم، نشر دانشگاهی است، حوزه‌ای که مخاطب چندانی ندارد، بنابراین نشر الکترونیک در این شاخه سودآور نیست و این در‌حالی است که بالاترین بهای کتاب در کشور‌های پیشرفته به گروه کتاب‌های تخصصی اختصاص دارد.
 
وی با اشاره به وضعیت تولید نرم‌افزار‌های کتابخوان در کشور اظهار کرد: طراحان نرم‌‌افزار‌های نشر الکترونیک افراد خلاقی هستند، اما با نبود قانون مخصوص نشر الکترونیک، ناشران نمی‌توانند چندان به این حوزه اعتماد کنند. اگر نشر الکترونیک در دنیا پیشرفت کرده به دلیل قوانین پیش‌گیرانه و سخت‌گیرانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها