سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در هفته جاری اعلام شد

مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک از برگزاری کارگاه یک روزه «شناخت انواع خط در نسخه‌های خطی»، نمایشگاه‌های تک اثر (بازوبند) و سراچه تن (آناتومی در نسخه‌های خطی) و نمایشگاه «براعت استهلال»، بازدید رایگان از موزه و رونمایی از کتاب «قرابادین شاپور سهل» در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، اعلام کرد: کتابخانه و موزه ملی ملک در هفته جاری، با برگزاری یک کارگاه آموزشی، نمایشگاه‌های نسخ خطی و رونمایی از یک کتاب، میزبان مراجعه کنندگان و علاقه‌مندان به متون کهن و نسخ خطی است.
 
بر اساس چهارمین آیین وقف‌نامه‌، به سفارش حاج حسین آقا ملک هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 خورشیدی ساعت 16، نمایشگاه‌های تک اثر (بازوبند) و سراچه تن (آناتومی در نسخه‌های خطی) در کتابخانه و موزه ملی ملک، افتتاح می‌شود. همچنین هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه‌ها رونمایی از کتاب «قرابادین شاپور سهل» (قرابادین کبیر) و انجام سخنرانی، منقبت‌خوانی و پخش فیلم، از جمله برنامه‌های این آیین هستند.
 
گشتی در نمایشگاه «براعت استهلال» در نسخ خطی
همچنین نمایشگاهی با عنوان«براعت استهلال» که از شیوه‌های مالوف مولفان در تالیف رسائل، تنظیم دیباچه فنی آراسته به الفاظ و مضامین متناسب با مقصود گوینده بود که خواننده را با محتوای اثر آشنا و ذهن وی را آماده بسط آن مفاهیم می‌کرد، در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است.

در این نمایشگاه آثار نفیسی همچون قطعه «الحمد» به قلم نستعلیق میرعماد الحسنی، مثنوی «اقبال‌نامه» از خمسه حکیم نظامی گنجوی، «گلشن راز» اثر شیخ سعدالدین محمود شبستری، بخش «کتاب طیبات» از کلیات سعدی، «دوازده بند» اثر شمس‌الشعراء علی بن احمد محتشم کاشانی، «تحفه‌المومنین» اثر حکیم محمد مومن بن محمد زمان تنکابنی دیلمی و «اشرف‌التواریخ» تالیف میرزا محمدتقی بن علی وحید طبری نوری دیده می‌شود.

مجموعه به نمایش درآمده در این نمایشگاه، از آثار اهدایی بانو نسرین دستغیب شیرازی، به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک است.
 
بازدید رایگان از موزه ملی ملک به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی

همچنین نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، از روز دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 خورشیدی به مدت یک هفته، به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

علاقه مندان برای حضور در این کارگاه و نمایشگاه‌ها می‌تواند به آدرس تهران، خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد (باغ ملی) مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها