دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
زهره حسین‌زادگان: باید به حرکت جمعی، توانمندی و کارآمدی اتحادیه اندیشید

از صبح امروز فرایند انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران آغازشده است و بر اساس اعلام برگزارکنندگان تا ساعت ۱۶ امروز ادامه خواهد داشت. زهره حسین زادگان، از فعالان نشر معتقد است قبل از هر اقدامی باید به حرکت جمعی، توانمندی و کارآمدی اتحادیه اندیشید.

حسین‌زادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان که رویدادهای صنفی را مهم و تأثیرگذاری آن را بر آینده صنف غیرقابل‌انکار و نقش تک‌تک اعضا را در این تأثیرگذاری کلیدی می‌دانم، وظیفه خود دانستم که حضوری فعال در انتخابات اتحادیه داشته باشم. چراکه باور دارم اتحادیه ناشران با مشارکت مسئولانه اعضایش می‌تواند قدرتمندانه پاسخگوی خواسته‌های بر حق صنفی اعضای خود باشد.

مدیر انتشارات آفرینگان افزود: بدون شک دغدغه‌های من نیز به‌عنوان ناشر کم‌وبیش مانند دغدغه‌های دیگر همکارانم است که تنها راه غلبه بر آنها را همکاری و هماهنگی با محوریت قرار دادن منافع جمعی می‌دانم و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر این‌که اعضای صنف منافع شغلی خود را در راستای تحقق اهداف جمعی بدانند.

حسین‌زادگان افزود:‌ هر فردی که به هیات‌مدیره اتحادیه راه یابد باید باقوت همه تلاش خود را صرف ایجاد فضایی مناسب برای همکاری بیشتر اعضای اتحادیه کند. تلاش من با این هدف صورت می‌گیرد که اتحادیه ناشران به جایگاه واقعی خود در حوزه اجتماعی و فرهنگی دست یابد و این مهم نیز بدون توجه و اهمیت دادن به بعد اقتصادی صنعت نشر میسر نخواهد بود.

این عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بیان کرد: صنعت نشر به چند حوزه کاری مستقل و درعین‌حال وابسته به هم تقسیم می‌شود ازجمله ناشران، موزعان و کتابفروشان. به‌زعم بنده هیات‌مدیره‌ای موفق خواهد بود که مطالبات این حوزه‌ها را با تمام ظرایف و پیچیدگی‌های ممکن بشناسد و تمام توان خود را برای پاسخگویی به آنها به کاربرد.

وی عنوان کرد: تمام سعی و تلاش من معطوف به هماهنگی و مشارکت همه اعضا برای رشد و پیشرفت و در نهایت شکوفایی صنعت نشر در همه عرصه‌هاست. البته همه اینها میسر و مقدور نیست مگر با همکاری و مساعدت همکاران در فضای اتحادیه و در تمام حوزه‌ها و بخش‌های صنعت نشر و از میان برداشتن هر نوع تضاد و تقابل و دسته‌بندی که مسلماً ضربه‌ای است بر پیکره صنعت نشر ایران.

حسین زادگان ادامه داد: نخستین قدم درراه رسیدن به این اهداف، دستیابی به اجماع گروهی و صنفی از طریق تعامل است و تصورم این است که اتحاد اعضا که به شکل اتحادیه‌ای قوی و منسجم تبلور بیرونی می‌یابد، مهم‌ترین عامل موفقیت است و موفقیت واقعی برای اتحادیه درنهایت برای همه اعضا خواهد بود. هرچند من با اختلاف‌نظر و چالش‌های منطقی مخالفتی ندارم و آن را عامل اصلی اتخاذ تصمیم‌های اصولی می‌دانم که نهایتاً به پیشرفت امور می‌انجامد.

وی اظهار کرد: گفتنی است ما تقاضاها و خواسته‌های قانونی و به‌زعم من برحقی داریم که برای تحقق این خواسته‌ها نیاز به مذاکرات جدی و تعاملی با نهادهای حکومتی و دولتی در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی خواهیم داشت و قدرتمند شدن به معنای نمایندگی بیشتر اعضای صنف را داشتن این مذاکرات را تسهیل می‌کند که این مهم همراهی و همیاری بیشتر اعضا را می‌طلبد. خواسته‌ام این است که همه اعضا و همکارانم علاوه بر دقت در انتخاب کاندیداهایی که به هیات‌مدیره راه می‌یابند به این نیز بیندیشند که رأی بالای اعضا مشروعیت و قدرت اتحادیه را افزایش می‌دهد و قبل از هر اقدامی باید به حرکت جمعی و توانمندی و کارآمدی اتحادیه اندیشید.

*در این باره بخوانید:
(1) پایدار: اتحادیه می‌تواند نقشی مؤثر در تصویب و اجرای قوانین بالادستی حوزه نشر داشته باشد/ پیشرفت کشور مستلزم آزادی بیان، قلم و نشر است (اینجا)
(2) یحیی دهقانی: در گروه «همگامان نشر» دنبال مشارکت‌جویی، اندیشه‌ورزی و خرد جمعی هستیم (اینجا)
(3) حسینی نیک: آموزش تنها راه رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی اتحادیه است (اینجا)
(4) فروغی: مهم‌ترین هدف نخبگان نشر، حفظ منافع و مصالح صنفی است (اینجا
(5) برای موفقیت اتحادیه باید ۳ اصل اطلاع‌رسانی، شفافیت عملکردها و گزارش دهی محقق شود (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط