جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
اجلاس ایفلا در سال 2021 برای اولین بار مجازی می‌شود

اجلاس ایفلا که مجمع سالانه کتابداران است در سال 2021 برای پیشگیری از احتمال لغو مجدد در اثر کرونا به صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) طبق بیانیه‌ای که به امضای مشترک رئیس و دبیر کل این مجمع رسید مجمع سالانه کتابداران را که قرار بود در ماه آگوست سال 2020  در دوبلین برگزار شود به سبب شیوع ویروس کرونا  لغو اعلام کردند.

این مجمع سالانه در حالی کنسل شد که برای اولین بار از سال 1946 سالی بدون کنگره را در پیش داشتند و سپس این مقامات اعلام کردند که اجلاس سال 2021 طبق برنامه قبلی و در شهر روتردام برگزار می‌شود.

حالا مسئولین این فدراسیون تصمیم گرفته‌اند در سال 2021 برای اولین بار این اجلاس سالانه را به صورت آنلاین برگزار کنند که پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل آن است.

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) این تصمیم را برای پیشگیری از احتمال لغو مجدد این اجلاس در سال 2021 به سبب بحران کرونا اتخاذ کرده‌اند.

 در این راستا کریستین مکنزی، رئیس ایفلا اشاره کرد «با برگزاری آنلاین نسخه 2021 این اجلاس می‌توانیم بر مشکلات بسیاری که در شرایط عادی و برگزاری فیزیکی این کنگره پیش می‌آمد غلبه کنیم و از این نظر فرصت خوبی خواهد بود.»

«به طور خلاصه سازماندهی آنلاین این نشست سالانه روی اینترنت امکان دسترسی به آن را برای تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند و کمیته ملی ایرلندی ایفلا پشتیبانی ویژه‌ای را برای برگزاری اولین کنگره مجازی ایفلا در نظر گرفته است.»

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)، سازمانی مستقل، بین‌المللی، غیردولتی، و غیرانتفاعی است که اهداف آن ارتقای تفاهم بین‌المللی؛ همکاری؛ گفت‌وشنود؛ پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع‌رسانی، آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی کتابداری را ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها