چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کتابفروشی‌ها بخشی از جامعه انسانی هستند

مدیر کتابفروشی معتبر «ریدینگز» اعتقاد دارد نباید اجازه داد ظهور غول‌هایی مانند آمازون خرده‌فروشان کتاب را نابود کند، چون در آن صورت جامعه نابود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، مارک رابو، مدیر یکی از کتابفروشی‌های معتبر استرالیا در مصاحبه با این روزنامه انگلیسی گفته: «کتابفروشی‌ها بخشی از خانه مردم یک جامعه محسوب می‌شوند و نباید اجازه دهیم توسط فروشگاه‌هایی مثل آمازون تخریب شوند.»

فروشگاه آنلاین کتابفروشی آمازون در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است، به‌طوری‌که بسیاری از کتابفروشی‌های سنتی در این کشور مجبور به تعطیلی مشاغل خود شده‌اند.

رابو، مدیر کتابفروشی «ریدینگز» شهر ملبورن است که سال‌ها قدمت در حوزه فروش کتاب‌های چاپی دارد. او معتقد است کشورهای مختلف نباید به آمازون اجازه دهند جامعه و خانه آنها را خراب کند.

وی می‌گوید: « من به عنوان کسی که 45 سال در یک کتابفروشی با جامعه زندگی کرده‌ام، نمی‌توانم خانه و جامعه خود را در حال تهدید ببینم. به نظر من کتابفروشی‌ها جزئی از خانه و جامعه مردم هستند و نباید به دست فراموشی سپرده شوند.»

به گفته رابو، در سال 2017 میلادی تنها 2321 کتابفروشی مستقل در آمریکا فعالیت کرده‌اند در حالی که این رقم در سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است. در استرالیا نیز تنها در شهر ملبورن 550 کتابفروشی مستقل فعالیت دارند و به اعتقاد رابو نباید در معرض تعطیلی قرار گیرند.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در 15 سال گذشته تعداد فروشگاه‌های کتاب مستقل در آمریکا 40 درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها