جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
از پیشاهنگان در جزیره دورافتاده  تا عروسک وحشت / با فینالیست‌های اولین دوره جایزه نویسندگان ژانر وحشت جیمز هربرت آشنا شوید

فهرست راه‌یافتگان به مرحله فینال اولین دوره جایزه جیمز هربرت، مختص نویسندگان ژانر وحشت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات پان مک میلان در اولین دوره جایزه 2  هزار پوندی موسوم به James Herbert Award که به نام نویسنده فقید سبک وحشت جیمز هربرت (درگذشته در 2013) است، شش اثر را از بین 35 اثر ارسالی در لیست فینال 2015 خود قرار داد.

از نوشته‌های خارق‌العاده تاریک و آخرالزمانی در روستاهای متروک گرفته تا بدن‌هایی با روده‌های پیچ خورده دردناک، ژانر وحشت از نوع انگلیسی است که به‌نوعی سبک کلاسیک را به شکل مدرن خود ارائه کرده و می‌توان آن‌ها را در 6 اثر راه‌یافته به فینال دید.

لیست برگزیده شامل برترین نویسندگان ژانر وحشت معاصر در انگلیس است که میراث دار نسلی مانند جیمز هربرت هستند که میلیون‌ها نفر را با داستان «موش‌های آدم‌خوار» و «مه مرگبار» سرگرم کرد. جیمز هربرت (1943-2013) استاد سبک نوشته‌های وحشت/Horror مدیر هنری در آژانس تبلیغاتی بود که در دنیای نویسندگی 54 میلیون نسخه از کتاب‌هایش را فروخت. کتاب‌های وی به 34 زبان زنده دنیا ترجمه‌شده است.

«کری هربرت» دختر جیمز که جزو داوران جایزه 2015 است دراین‌باره گفت آن‌ها می‌خواهند به  یاد پدرش، استعدادهای جدید ژانر نوشته‌های وحشت را کشف کنند. جایزه جیمز هربرت آوریل 2014 راه‌اندازی شد و برنده نهایی ماه مارس اعلام می‌شود.

اسامی 6 اثر راه‌یافته بدین شرح است:
مایک کری / دختری با تمام هدایا (در آینده بدن انسان به قارچی بنام Ophiocordyceps آلوده شده و زومبی‌های...)/ انتشارات اوربیت

نیک کاتر / سربازان (پیشاهنگان در جزیره دورافتاده) / انتشارات هدلاین

فرانسیس هاردینگ / آواز فاخته (عروسک وحشت)/ انتشارات مک میلان

اندرو مایکل هاری / لونی(Loney)؛(کشف بقایای جسد کودک خردسال در طوفان زمستانی...) / انتشارات تارتاروس پرس

جاش مالرمن / لانه پرنده / انتشارات هارپر وویاجر

کیم نیومن / داستان شبح انگلیسی / انتشارات تایتان بوکس

سبک وحشت/ Horror سبکی تخیلی است که به مسائل غیرواقعی آمیخته با داستان‌های عامه‌پسند و محلی می‌پردازد و از ترساندن خواننده لذت برده تا هیجان تاریک او را اوج دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها