شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام فراخوان داد

پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشرشده در سال 1399 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار می‌شود.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا) در ایلام گفت: پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام با هدف حمایت و تشویق نویسندگان و اهل قلم و ناشران متعهد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گفته وی، آثار منتشر شده مؤلفان و پدیدآورندگان در حوزه ایلام‌شناسی، آثار مؤلفان و پدیدآورندگان ایلامی در تمام حوزه‌ها، باید اولین‌بار در سال ۱۳۹۹ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده باشند. همچنین، آثار در سه گروه تالیف، ترجمه و احیاء متون (ویراست جدید آثار علمی، چنانچه به تشخیص گروه داوری ۴۰درصدی نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجددا قابل بررسی خواهد بود.)

خودآموز تصریح کرد: هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی، حکم یک کتاب مستقل را دارد، در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است. همچنین کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد و ملاک سال انتشار، شناسنامه کتاب است. ضمناً کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند و آثار دریافتی به دبیرخانه، بازگردانده نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: بر اساس این فراخوان، مؤلفان بومی استان ایلام می‌توانند در تمام موضوعات و مؤلفان غیربومی با موضوع ایلام، ۲ نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام ارسال کنند.


پایان مردادماه سال جاری، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین دوره جایزه کتاب سال ایلام است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ایلام: خیابان رسالت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیرخانه جایزه کتاب سال استان)کدپستی ۶۹۳۱۹۵۹۳۴۹ ارسال کنند.

یادآوری می‌شود، دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام توسط موسسه فرهنگی، هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها