دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
انتقال کتاب‌های مرجع کتابخانه عمومی دامغان به مرکز استان صحت ندارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با تکذیب اظهارات و مصاحبه رئیس شورای شهر دامغان با رسانه‌ها پیرامون انتقال کتاب‌های مرجع کتابخانه عمومی این شهر به مرکز استان، یادآور شد: سیاست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، توزیع عادلانه منابع و امکانات در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: تاکنون هیچ کتاب مرجعی از کتابخانه‌های عمومی دامغان به مرکز استان انتقال داده نشده است.

وی بیان کرد: انتقال منابع مرجع و غیرمرجع از هرکدام از کتابخانه‌های عمومی به دیگر کتابخانه‌های عمومی منوط به اعلام عدم نیاز و طی روال اداری با درخواست کتابخانه مقصد، تایید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مرکز استان و تایید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت می‌پذیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: سیاست اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان توزیع عادلانه منابع و امکانات در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

طاهریان تصریح کرد: جابه‌جایی کتاب در کتابخانه‌ها هنگامی اتفاق می‌افتد که کتاب مورد نظر فرسوده شده و احتیاج به ترمیم داشته باشد یا تعداد جلدهای مازاد بر نیاز از یک کتاب خاص وجود داشته باشد.

وی با اظهار گلایه از اظهارنظر بی‌پایه و اساس برخی از مسئولان در مقوله فرهنگ اضافه کرد: روزنامه‌های باطل موجود در برخی از کتابخانه‌ها به منظور بازیافت، خمیر، تبدیل به احسن و سپس به کتابخانه مورد نظر منتقل می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تاکید کرد: کتاب‌های اهدایی و وقفی که به کتابخانه خاصی هدیه داده می‌شود یا وقف می‌گردد تحت هیچ شرایطی قابل انتقال نبوده و کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها نهایت دقت و اهتمام نسبت به این موارد را بعمل می‌آورند.

طاهریان اظهار کرد: طرح «کتابخانه گردی» در سه روز متوالی از ۱۶ الی ۱۸ اسفندماه در کتابخانه‌های تازه تأسیس و بازگشایی شده در سال جاری و کتابخانه‌های شاخص اجرا می‌شود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اجرای این طرح در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در شهرهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام جمعیت و رعایت زمان‌بندی جهت حضور مدعوین انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها