شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
500 جلد قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان در زنجان چاپ و توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از چاپ 500 جلد قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان و توزیع آنها میان محافل و مجالس و هیئات قرآنی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآن کریم، اوقاف و امور خیریه با چاپ قرآن و ارائه آن با قیمت مناسب نسبت به توزیع این کتاب‌های آسمانی در مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی و دینی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن‌های چاپ شده با قیمت مناسبت در مساجد مناطق مختلف توزیع می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با این اقدام نسبت به نوسازی قرآن مساجد و بقاع متبرکه اقدام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه خیرین و واقفین نیز می‌توانند با هر مبلغی که در نظر دارند در این طرح سهیم شوند، گفت: در این قرآن‌ها ضمن قرارگرفتن صفحه‌ای با عنوان وقف مصحف شریف، وقف‌نامه‌ای قرار گرفته که واقف می‌تواند مشخصات خود و یا محلی که قرآن را برای آنجا وقف کرده را در آن ثبت کند.

وی در ادامه از چاپ و توزیع 500 جلد قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان توسط اوقاف استان به ارزش 800 میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 300 جلد قرآن کریم و 200 جلد نیز مفاتیح‌الجنان است.

کرمی با اشاره به اینکه از محل عواید موقوفات واقفین خیراندیش در سازمان اوقاف و امور خیریه چاپ شده و در حال توزیع است، افزود: این قرآن‌ها در محافل و مجالس و هیئات قرآنی سطح استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تعداد موقوفات قرآنی در استان بسیار کم و در حدود 2 درصد است، اضافه کرد: همین امر لزوم توسعه موقوفات را از سوی خیرین بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های مشارکتی، راه پیوستن همه افراد به جمع واقفان و بهره‌مندی از مزایای دنیوی و اخروی این امر خداپسندانه برای همه فراهم شده است.

کرمی حمایت‌های مردمی را از کارهای قرآنی یکی از شقوق وقف دانست و افزود: حتی چاپ قرآن نیز جزئی از این حوزه‌هاست که از خیرین درخواست داریم در این باره وارد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها