شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
طنین دف دوباره در سیدخندان می‌پیچد

کتاب فروشی دف که هفت ماه پیش به‌دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود، دوشنبه ۲۰ بهمن بار دیگر در مکان جدید حوالی پل سیدخندان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 حمیدرضا شعبانی مدیر انتشارات و کتاب‌فروشی دف در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بازگشایی مجدد کتاب‌فروشی دف گفت: کتاب‌فروشی پیش از این در ضلع جنوبی پل سیدخندان در پلاک ۶۴ بود اما محل جدید کتاب‌فروشی در همان راسته و پلاک ۲۲ قرار دارد.
 
وی ادامه داد: محل فعلی کتاب‌فروشی نسبت به مکان قبلی کوچکتر است؛ فضای قبلی ۱۵۰ مترمربع بود اما کتاب‌فروشی کنونی حدود ۷۵ مترمربع است، در مجموع فضای خوبی دارد و با کوربندی جدید دسترسی مردم به کتاب‌ها بهتر است.
 
شعبانی با بیان اینکه طی این ماه‌ها دنبال مکان جدیدی برای کتاب‌فروشی بودیم، عنوان کرد: در تعطیلی‌های مربوط به قرنطینه بیماری کرونا دو ماه تعطیل بودیم، پس از آن هم یک ماه دیگر تعطیل بودیم و هفت ماه هم به دنبال محل جدیدی برای کتاب‌فروشی بودیم و می‌توان گفت که حدود یک‌سال تعطیل بودیم.
 

وی یادآور شد: ما در این مدت با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو شدیم؛ به‌عنوان مثال به دلیل بدهی ۱۷۰ میلیون تومانی که به بانک شهر داشتیم، این بانک آپارتمان ۵۰ متری انتشارات را که برای وثیقه نزد آن‌ها گذاشته بودیم به حراج گذاشته است. البته در این زمینه معاونت فرهنگی نامه‌ای به سرپرستی منطقه ۹ بانک شهر نوشته تا برای استمهال یک‌ساله و تقسیط تسهیلات دریافتی اقدام شود.
 
شعبانی با بیان اینکه عدم پرداخت اقساط به دلیل شرایط اجتماعی و عمومی کشور بوده است، ادامه داد: شرایط اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به بسیاری از کسب و کارها آسیب‌‌ زیادی زد و مشاغل فرهنگی در این زمینه آسیب زیادی دیدند و ما نیز از این زمینه صدمات زیادی دیدیم و امیدوارم بانک شهر در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.
 
وی با طرح اینکه اما کتاب با همه این مشکلات خصلتی دارد که ما اصلا نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم، گفت: گرانی سرسام‌آور مواد اولیه، کاغذ و خدمات تولید و بازار تخفیف‌های بی‌رویه‌ای که از محل سود کتاب‌فروش هزینه می‌شود، نفس کتاب‌فروشان را به شماره انداخته است اما خوشحالیم بالاخره سماجت و پیگیری ما منجر به فعالیت دوباره کار کتاب‌فروشی شد.
 
شعبانی با اشاره به کتاب‌هایی که در این کتاب‌فروشی عرضه خواهد شد، توضیح داد: بخشی از کتاب‌های ما در انباری ای که گرفته بودیم قرار داشت و الان به کتاب‌فروشی منتقل شده و در حال چیدمان آن ها هستیم و بخش دیگر آن‌ها شامل کتاب‌های نشر دف و سایر ناشران است که به‌زودی در کتاب‌فروشی قرار داده می‌شود.
 
وی همچنین به زمان بازگشایی کتاب‌فروشی دف اشاره کرد و یادآور شد: برنامه خاصی برای افتتاحیه نداریم اما قرار است از روز دوشنبه ۲۰ بهمن تا پایان هفته هر روز میزبان جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری باشیم و بار دیگر بازگشایی دف را با حضور آن‌ها جشن بگیریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها