جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
در خرید کتاب از نمایشگاه مجازي اولویت با ناشران خصوصی و استانی است

هیأت انتخاب و خرید کتاب از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران همچون سال‌هاي گذشته کتاب خریداری خواهد کرد و اولویت خرید با ناشران خصوصی و استانی است.

مجید سامی معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه هیأت انتخاب و خرید کتاب از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: این خرید کتاب از گروه کتاب‌های تالیفی بزرگسال و کودک و نوجوان و در بازه‌ زمانی سال‌های ۹۸ و ۹۹ است و از همه موضوعات این خریدها انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: البته کتاب‌هایی که موضوعاتی چون حفظ عزت و اقتدار ملی، توجه به نهاد خانواده، گسترش مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فردی در جامعه، عدالت و مبارزه با فساد، افزایش امید و نشاط اجتماعی و پاسداشت زبان فارسی و زبان‌های بومی رایج در ایران پرداخته باشند مورد توجه ویژه و اولویت خرید قرار دارند.

سامی در نوضیحات خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این خرید بر اساس موافقت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و کتاب‌های خریداری شده به مناطق کم‌برخوردار و مناطق محروم ارسال خواهند شد.

وی تاکید کرد: البته اولویت امسال هیأت از نمایشگاه با خرید از ناشران خصوصی و ناشران استانی خواهد بود و روند انتخاب کتاب‌ها همانند سال‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است با این تفاوت که سال گذشته هم از سامانه نمایشگاه و هم با مراجعه حضوری به غرفه ناشران خریدها انجام می‌شد اما امسال همان کارشناسان با استفاده از سامانه نمایشگاه مجازی این انتخاب را انجام می‌دهند.

سامی در این زمینه توضیح داد: پس از انتخاب کتاب‌ها از طریق سامانه خرید، کتاب‌ها در سامانه انتخاب و خرید کتاب ثبت شده و حواله مربوط آماده سازی می‌شود.  

وی همچنین درباره انتخاب کتاب از چندمین چاپ کتاب‌ها نیز گفت: در خرید کتابی که از طریق هیأت انتخاب برای خرید نمایشگاهی امسال انجام می شود همانند سال‌های گذشته کتاب‌‌‌های چاپ چندم بر اساس نیاز و بازخوردی که از نیاز ادارات کل استان‌ها داشته ایم در برخی موضوعات و عناوین،  مشمول خرید هیأت خواهند بود.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نشانی   tehranbookfair.ir تا چهارشنبه 6 بهمن‌ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها