چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
پروژه کتابخانه مرکزی قم به 85 درصد پیشرفت فیزیکی رسید

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی قم تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از تکمیل آن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و هادی آشتیانی مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، از پروژه در حال تکمیل کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.،

در حاشیه این بازدید سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به خبرنگار ایبنا گفت: استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به‌صورت جدی پیگیر اتمام این پروژه تا قبل از سال هستند و پروژه تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی اضافه کرد: پس از پایان محوطه‌سازی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، آمادگی تهیه منابع و تجهیزات کتابخانه را دارد.
 
عمرانی تصریح کرد: افتتاح کتابخانه در ارتقا شاخص‌های فرهنگی استان قم نقش موثری دارد و بی‌شک سرانه مطالعه در استان را بهبود خواهد داد.

 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت 2426 مترمربع با اعیان 3400 مترمربع در 4 طبقه در حال احداث است. مخزن این کتابخانه به مساحت 850 مترمربع، 2 سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت 300 مترمربع، بخش کودک و نوجوان در 175 مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت 140 صندلی و کاربری‌هایی نظیر سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت 7070 مترمربع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها