شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
رونمایی از کتاب «نسیم ولایت» در زنجان

کتاب «نسیم ولایت» با موضوع واقعه غدیر و به‌قلم حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر، منتشر و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «نسیم ولایت» با کوشش حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر با موضوع کارگاه‌های غدیرپژوهی چاپ و منتشر شد.

کتاب نسیم ولایت در پنج فصل تهیه و تنظیم شده که فصل اول به شرح شیوه نامه تدریس پرداخته و در فصول بعدی، به شکلی موجز و مستند، سرفصل های آموزشی مدنظر مورد واکاوی تخصصی قرار گرفته شده و در پایان هر فصل نیز، شبهات احتمالی در رابطه با سرفصل های درس مطرح و به آنها پاسخ گفته شده است.

مطالب و محتوای کتاب این کتاب برگرفته از بیانات ارزشمند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و پایگاه اطلاع رسانی دفتر این مرجع عالیقدر تشیع است.

کتاب «نسیم ولایت» شامل درسنامه کارگاه‌های غدیر پژوهی در 2000 نسخه به چاپ رسیده است.

مولف کتاب نسیم ولایت در توضیح بیشتر محتوا و موضوعات این کتاب به خبرنگار ایبنا در زنجان گفت: با توجه به اهمیت موضوع غدیر و اعلان جانشینی ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی پیامبر اسلام (ص) به دستور خداوند متعال، ضرورت تبیین آن در جامعه احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه حفظ و استحکام نظام اسلامی منوط به تبیین، ترویج و تبلیغ غدیر و پیام اصلی آن یعنی بحث ولایت است، گفت: یکی از راهکارهای تبیین این واقعه بزرگ، مطالعه و کتاب است.

این نویسنده ابهری با اشاره به اینکه واقعه غدیر دارای ابعاد فراوانی است که فهمیدن آن قطعا سوالاتی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، بیان کرد: تألیف چنین کتاب‌هایی در تشریح موضوعات و وقایع غدیر کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب «نسیم ولایت» در قالب کارگاه‌های غدیرپژوهی نوشته شده است، اضافه کرد: بر همین اساس در هر فصل از کتاب، سرفصل‌های مربوط به سطوح چهارگانه آموزشی تشریح شده است.

مولف کتاب نسیم ولایت با اشاره به اینکه فصل اول کتاب شامل تشریح مبانی تدریس است، افزود: مخاطبان این فصل عموم مردم هستند، چرا که مباحث ساده‌تری نسبت به فصول دیگر در آن بیان شده است.

وی گفت: فصل دوم این کتاب نیز شامل توصیف و تشریح واقعه غدیر و ویژه کارکنان ادارات و نهادهای اجرایی است که در آن بحث غدیرپژوهی مورد بررسی قرار گرفته است.

رحیمی ادامه داد: تشریح احادیث مربوط به حدیث غدیر و مبانی عقیدتی و سخنان اهل بیت (ع) نیز مباحث عنوان شده در فصل سوم این کتاب است که که ویژه سطح ۲ آموزش غدیر شناسی، طلاب و دانشجویان است.

این نویسنده در تشریح مباحث مربوط به فصل چهارم کتاب نیز گفت: در این فصل مباحث واقعه غدیر به صورت تخصصی توضیج داده شده و مخاطبان آن هم، اساتید دانشگاه و طلاب خارج فقه حوزه‌های علمیه هستند.

وی تصریح کرد: فصل پنجم کتاب نیز مربوط به مباحث آموزشی است که ویژه سطح آموزشی، دانشجویان و طلاب ممتاز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور و معلمین پرورشی سازمان آموزش و پرورش نوشته شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اهداف چاپ این کتاب گفت: این کتاب در تببین واقعه غدیر تألیف شده است، چرا که غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان انقلابی است.

رحیمی افزود: غدیرخم اگر به‌ درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان بسیج‌کنندگی همه آحاد انسان‌های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر یک جریان وحدت‌ساز است، گفت: در راستای تحقق این موضوع، باید تمام ارکان نظام و آحاد جامعه دست در دست هم داده و اختلافات احتمالی را به حداقل برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها