دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
اردبیلی‌ها در مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» خوش درخشیدند

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، بیشترین تعداد برگزیدگان استانی مهرواره سراسری داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» از اردبیل بودند.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: فراخوان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» در پاییز سال جاری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک منتشر شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

وی افزود: از میان ۶۱۷ اثر رسیده از سوی ۵۷۰ پدید آورنده کودک و نوجوان به دبیرخانه‌ی این مهرواره، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله پایانی راه یافت و هیأت انتخاب نهایی، در پایان، ۷۰ اثر از ۶۸ نفر را به عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی کرد.

احدزاده با بیان این‌که بیشترین تعداد برگزیدگان در بین استان‌ها، از استان اردبیل است، اضافه کرد: در گروه سنی نونگاه «پریسا فتاحی»، در گروه سنی نوجوان «طوبی حسین‌زاده»، «کوثر حسین‌زاده»، «نگین قاسمی»، «سودا حاج منافی»، «سارا میرزازاده»، «نادیا قربانی‌نژاد»، «مجید ایمان‌نژاد» و «یاسمین انتظاری» و نیز در گروه سنی اعضای ارشد، «زهرا اسالمی» از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان، جزو برگزیدگان این مهرواره بودند.

وی تصریح کرد: موضوعات این مهرواره بر اساس اصول ۵۴‌ گانه مفاد پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: شرکت‌کنندگان این مهرواره را سه گروه سنی ۱۱ سال به بالا (نونگاه)، ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و ۱۸ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) تشکیل می‌دادند که در نهایت ۱۲ نفر از گروه سنی «نونگاه»، ۴۷ نفر در گروه سنی «نوجوان» و ۹ نفر نیز از «اعضای ارشد» مراکز فرهنگی- هنری کانون برگزیده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها