دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ورود سه کانتینر زینک به تهران/ آغاز توزیع زینک از روز سه‌شنبه

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان از ورود سه کانیتنر زینک به تهران خبر داد، که از صبح سه‌شنبه در دفتر تعاونی و در میان اعضا توزیع خواهد شد.

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ورود سه کانتینر زینک به تهران گفت: این زینک‌ها از حدود دو ماه قبل به گمرک بندر شهید رجایی منتقل شده بودند که اجازه ترخیص نداشتند اما خوشبختانه با همراهی گمرک جمهوری اسلامی ایران این کانتینرها به مقصد تهران بارگیری شده‌اند.
 
وی ادامه داد: این زینک‌ها در ابعاد مختلف هستند اما در حدود ۳۰ هزار مترمربع زینک مورد نیاز لیتوگرافان و ناشران کشور را در بر می‌گیرند که در میان اعضای تعاونی توزیع خواهد شد.
 
شجاع با اشاره به نشان تجاری این زینک‌ها توضیح داد: تلاش کردیم بهترین نوع زینک چینی با عنوان «هاگوانگ» را خریداری کنیم که با توجه به زینک‌های موجود در بازار کیفیت بسیار خوب و بالایی دارد که با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این مقدار زینک پاسخگوی نیاز لیتوگرافان و بخش‌های مختلف است، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که این سه کانتینر زینک تا پایان سال ۱۳۹۹ و حتی اوایل سال ۱۴۰۰ هم نیاز اهالی چاپ و نشر را تامین خواهد کرد، بنابراین نگرانی‌ای در میان اعضا و فعالان صنف نخواهد بود.
 
شجاع همچنین درباره ثبات قیمت زینک در بازار آزاد، گفت: طی هفته‌های اخیر قیمت زینک به‌صورت متغیر بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بوده که این موضوع به دلیل تعطیلی و قرنطینه بخش عمده مشاغل و فعالان حوزه‌های مختلف رخ داده‌است.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از تایید پروفرمای ثبت‌سفارش سری بعدی زینک‌ها خبر داد و افزود: با تایید بانک مرکزی، پروفرمای ما به وزارت صمت ارسال شده‌است در حال انجام کارهای ثبت سفارش هستیم تا بار بعدی زینک مورد نیاز کشور را برای سال آینده تامین کنیم و مشکلی برای دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه ایجاد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها