چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کارت عضویت شهید شهریاری در یک کتابخانه عمومی در زنجان رونمایی شد

کارت عضویت دانشمند هسته‌ای، شهید مجید شهریاری پس از 40 سال از تاریخ آغاز عضویت وی در یک کتابخانه عمومی در زنجان، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آئیین افتتاح کتابخانه عمومی حسینی زنجان با حضور مرجع عالیقدر شیعیان آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی، مدیران کل ارشاد و کتابخانه‌های عمومی زنجان، خانواده‌های معظم شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کتابخانه عمومی حسینی زنجان پس از 13 سال بازسازی در فضایی بالغ بر 433 مترمربع برای استفاده عموم مردم در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت.

این کتابخانه با 20 هزار نسخه کتاب دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن مطالعه، کودک، اینترنت، نشریات و محققین است.

در این آئین کارت عضویت مرجع عالیقدر شیعه آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی نیز به وی تقدیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با تأکید بر لزوم توجه تهدیدزدایی و فرصت‌آفرینی در شرایط حاکم بر کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه در این ایام باید کتابخانه محوری را در فضای مجازی ترویج کنیم.

محمدربیع احمدخانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت کتاب‌های الکترونیک در کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: باید بررسی کنیم که چطور می‌توانیم از ظرفیت کتاب‌های دیجیتال برای ارائه در کتابخانه‌های عمومی بهتر استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به ظرفیت کتابخانه عمومی حسینی زنجان افزود: این کتابخانه دارای ظرفیت بالایی به‌ویژه در حوزه کتاب‌های تخصصی حوزوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از وجود 8 هزار نسخه خطی در این کتابخانه خبر داد و گفت: امیدواریم افتتاح این کتابخانه زمینه ورود خیرین و افراد شاخص را در بحث کتابخانه‌سازی فراهم سازد.

در این مراسم همچنین از کارت عضویت دانشمند هسته‌ای «شهید مجید شهریاری» رونمایی شد. این کارت عضویت مربوط به تیرماه سال 1359 و دوران دانش‌آموزی شهید مجید شهریاری است.

قرار است، کارت عضویت شهید شهریاری به‌صورت تابلو در کتابخانه عمومی حسینی زنجان نصب و در معرض دید عموم قرار گیرد.

یادآوری می‌شود، شهید مجید شهریاری متولد 15 آذر سال 1345 در زنجان استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان بود که در 8 آذر 1389 در 44 سالگی به شهادت رسید. شهید شهریاری همراه با مسعود علیمحمدی (دکترای فیزیک ذرات بنیادی) و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از مشاوران ایران در پروژه مهم سزامی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها