شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
مشارکت 46 کتابفروشی کردستان در طرح پاییزه کتاب 99

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح پاییزه کتاب 99 با شعار دانایی، مانایی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب خبر داد و گفت: 46 کتابفروشی استان از امروز در اجرای این طرح مشارکت دارند.

عبیدالله رستمی در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، گفت: طرح پاییزه کتاب 99 با شعار «دانایی؛ مانایی» از 24 لغایت 30 آبانماه همزمان با بیست وهشتمین دوره هفته کتاب با حضور 46 کتابفروشی در سراسر استان کردستان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه طرح‌های حمایتی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به‌صورت فصلی و با عناوین طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه و زمستانه اجرا می‌شود، عنوان کرد: 46 کتابفروشی شامل 38 کتابفروشی در مرکز استان و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان در اجرای طرح پاییزه کتاب مشارکت دارند.

به گفته وی، کتاب‌فروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، انتشارات کردستان، پیشه وا، توحید، چیستا، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زانکو، زاهدی، سراج، شار، شمیم، شهرکتاب، شهرکتاب بیجار، فرهنگسرای هنر و اندیشه، فروشگاه کتاب سلطانی، مولوی، نحوی، نشر فرهنگ، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب ژیرا، کتاب سرای دانشجو، کتاب سرای سنندج، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب نوین، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابزون، کتابسرای الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای اندیشه، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه و کتابفروشی زانست را کتاب‌فروشی‌های مجری طرح پاییزه کتاب 99 در استان کردستان اعلام کرد.

رستمی اضافه کرد: خوشبختانه طرح پاییزه کتاب امسال همزمان شده با بیست وهشتمین دوره هفته کتاب، با توجه به اینکه در هفته کتاب تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای در همه رسانه‌های ارتباط جمعی از مزایای کتاب و کتابخوانی می‌شود بدون شک بازار کتاب و کتابخوانی رونق دوچندانی خواهد داشت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به تلاش‌های شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های تابعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های تابعه به ارائه راهکارهای مفید و موثری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخته است، در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مدنظر است.

وی یاددآور شد: طرح پاییزه کتاب امسال با افزایش سقف خرید تا 200 هزار تومان همراه بوده است، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن مراجعه به سایت http://tarh.ketab.ir و اطلاع از اسامی و آدرس کتابفروشی‌های عضو و شرکت کننده در این طرح، از یارانه 20 درصدی تا سقف 200 هزار تومان با ارائه کارت ملی بهره مند شوند.

رستمی در خصوص رویکردهای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی چنین گفت: رویکردهای این دوره حول محور کتاب و کتابخانه و پایتخت کتاب، کتاب و جامعه پردازی با مروجان کتاب، کتاب، دانایی و توانایی، کتاب سبک زندگی و جامعه سالم، کتاب و سرمایه اجتماعی و فضای مجازی، پویندگی با کتاب و کتابفروشی و آخرین رویکرد کتاب و باورهای دینی و خودسازی معرفتی است.

رستمی ضمن اشاره به متضرر شدن حوزه فرهنگ و هنر کردستان از شیوع ویروس کرونا گفت: همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان کردستان از شیوع و همه گیری ویروس کرونا متضرر شدند با وجود این اینکه کتابفروشی‌های استان نیز دچار ضرر و زیان شده اند، خوشبختانه تعداد کتاب فروشی‌های طرح پاییزه کتاب نسبت به تابستانه کتاب از رشد 21دصدی برخوردار بوده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواست به همراه خانواده ضمن بازید از کتابفروشی‌های محله و شهر خویش از این فرصت هفت روزه برای استفاده از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها