سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تحویل 24 تا 72 ساعته کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه مجازی

مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست با اشاره به ایجاد پنل ویژه برای نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: در پایان هر روز کاری، کتاب‌های فروخته شده از سوی پیک دریافت و برای ارسال به مشتری آماده می‌شود.

بابک افروز، مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تفاهم‌نامه با خانه کتاب و ادبیات ایران، مجری برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و خدمات این شرکت بیان کرد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین شرکت ملی پست و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ردو‌بدل شده و سه‌شنبه(20 آبان‌‌ماه) جلسه نهایی برای امضا تفاهم‌نامه این منظور برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه و خدمات به مشتریان گفت: شرکت ملی پست در پلتفرم نمایشگاه مجازی، غرفه‌ای‌ مشابه‌ غرفه‌های نمایشگاه فیزیکی خواهد داشت و اطلاعات ناشران حاضر در نمایشگاه شامل نشانی ناشران و کتاب‌ آن‌ها از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اختیار شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.  

وی ادامه داد: کتاب فروخته شده در نمایشگاه به‌طور خودکار همراه با نشانی مشتری در پنل ناشر ثبت و به مرسوله تبدیل خواهد شد که برای شرکت ملی پست نیز قابل‌مشاهده است.
 
افروز ادامه داد: پنل نمایشگاه در اختیار شعب شرکت ملی پست قرار می‌گیرد و در پایان هر روز کاری،  کتاب‌های فروخته شده از سوی پیک دریافت و برای ارسال به مشتریان آماده می‌شود. البته مدل‌های مختلفی برای دریافت و ارسال مرسوله‌ها وجود دارد. گاهی خود ناشر به انتقال کتاب‌ها اقدام می‌کند یا اینکه درخواست پیک می‌کند.
 
مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست درباره زمان ارسال کتاب‌ به‌دست مشتریان و مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب گفت: زمان ارسال سفارش‌ها به انتخاب نوع سرویس ارسال مرسوله شامل پیشتاز و سفارشی مربوط می‌شود. سرویس پیشتاز، سرویس با اولویت‌دار شرکت با زمان‌بندی‌‌های مختلف و سرویس سفارشی، سرویس بدون اولویت است.

وی گفت: با انتخاب سرویس پیشتاز، مرسولات، فردای خرید به‌دست مشتری می‌رسد و با انتخاب سرویس سفارشی مرسولات از 48 تا 72 ساعت در تهران توزیع خواهد شد. در استان‌های دیگر زمان ارسال به نوع وسیله نقلیه حمل مرسولات بستگی دارد و با سرویس پیشتاز مرسولات در استان‌های نزدیک 24 ساعته و برای استان‌های دور‌تر 48 ساعته است.
 
افروز درباره هزینه‌‌های ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: این موضوع به سیاست موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بستگی خواهد داشت.
 
 وی در پاسخ به این پرسش که شرکت ملی پست چه پیشنهادی برای ارائه خدمات بهتر در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه ناشران خارجی دارای دو نوع مشتری داخلی و خارجی هستند، پیشنهاد کردیم سفارش‌ این مشتری‌ها هر روز در انباری جمع‌آوری شود تا ماموران شرکت ملی پست روزانه برای بسته‌بندی و تجمیع مرسولات اقدام کنند.

مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست ادامه داد: در این روش،‌برای یک مشتری که به خرید از ناشران مختلف اقدام کرده‌است، تمام خریدها در قالب یک مرسوله، ارسال شود. ارسال مرسولات شرکت ملی پست به اصطلاح مویرگی است و حتی اگر ساکن روستای دورافتاده، از نمایشگاه مجازی کتاب خرید داشته باشد امکان ارسال مرسوله وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها