چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
آغاز فاز نخست طرح اهدای کتاب به 100 روستای کم‌برخوردار گلستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، گفت: فاز نخست طرح اهدای 5000 جلد از کتاب‌های کانون به 100 روستای کم‌برخوردار گلستان آغاز شد.

«محبوبه رجب‌نسب» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گلستان، با اشاره به اینکه هدف از اهدای کتاب‌های کانون به مناطق کم برخوردار استان گلستان، توسعه روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار روستایی، جذب شرکای فرهنگی در بخش امانت کتاب است، گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان خلاق، خودباور و مستعد از دیگران اهداف اهدای کتاب است.

وی افزود: به‌منظور دسترسی بچه‌ها به کتاب در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته، 5000 جلد کتاب کودک و نوجوان، در موضوعات متنوع علمی، داستانی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و ... توسط کتابخانه‌های سیار روستایی در حال توزیع است.

رجب‌نسب ادامه داد: در راستای توزیع عادلانه، ابتدا ۱۰۰ روستا و رابطان آنها شناسایی و در هر روستا ۵۰۰ جلد کتاب از طریق مربیان کتابخانه‌های سیار در اختیار رابطین قرار می‌گیرد و در ادامه رابطان روستا که کتاب دریافت کردند، در امر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی شرکای فرهنگی کانون محسوب شده و گزارش امانت کتاب را در اختیار مربیان کتابخانه‌های سیار قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این روستاها از نظر بعد مسافت خارج از روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار هستند، گفت: برای اولین بار است که این روستاها از کتاب‍های کانونی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در خاتمه، گفت: کتاب‌های اهدایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روستاها توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها