یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
طرح‌های فصلی در میان کتاب‌فروشان رقابت ایجاد می‌کند

مدیر کتاب‌فروشی وارسته رشت تاکید کرد: برگزاری طرح‌های فصلی خرید کتاب موجب ایجاد رقابت در میان کتاب‌فروشی‌ها شده است اما از سوی دیگر مشتریان انتظار دارند سقف خرید آن‌ها نسبت به دوره‌های قبل بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان باشد.

میثم وارسته، مدیر کتاب‌فروشی وارسته رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۹ گفت: طرح‌ تابستانه کتاب تاثیرات مثبتی خواهد داشت. درخواست ما این بود که کتاب‌های دانشگاهی نیز شامل این طرح شوند و انظار داشتیم مسئولان راهکاری بیاندیشیدند که همه موضوعات و دسته‌بندی کتاب‌ها مشول طرح شود که خوشبختانه امسال این موضوع رخ داده است.
 
وی افزود: طرح‌های فصلی خرید کتاب، یکی از طرح‌های حمایتی خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به گران شدن قیمت کتاب در ما‌ه‌های اخیر می‌تواند کمک بسیار خوبی برای خریداران باشد.
 
وارسته با بیان اینکه ما همیشه در طرح‌های فصلی شرکت می‌کنیم، عنوان کرد: ‌اکنون پس از چندین سال تجربه برگزاری این طر‌ح‌ها، وضعیت به‌گونه‌ای است که نوعی رقابت در میان کتاب‌فروشان ایجاد شده و اگر یک کتاب‌فروش در طرح شرکت نکند و همکاران او شرکت کنند، مشتری‌ها به‌سراغ آن‌ها می‌روند.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر مشتریان در این سال‌ها به اجرای طرح‌های فصلی عادت کرده‌اند و هر فصل منتظر برگزاری جشنواره هستند. آن‌ها به‌صورت مداوم از ما سراغ زمان اجرای آن را می‌گیرند و در انتظار هستند.
 
وارسته با بیان اینکه ما همیشه زمان اجرای طرح تبلیغات انجام می‌دهیم، گفت: مشتریان انتظار دارند بتوانند با میزان سقف خریدی که برای طرح‌های حمایتی درنظر گرفته می‌شود، کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند؛ بنابراین با توجه به گران شدن کتاب، بهتر است که سقف ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.
 
به گفته وی، مشتریان انتظار دارند که خریدشان فقط محدود به یک یا دو کتاب نشود و بتوانند کتاب‌های بیشتری خریداری کنند و بهتر است مسئولان برای افزایش این سهمیه برنامه‌ریزی داشته باشند.
 
مدیر کتابفروشی وارسته با اشاره به طرح بهارانه کتاب امسال توضیح داد: امسال طرح بهارانه چون با ایام شیوع بیماری کرونا همراه بود، تاثیر زیادی بر فعالیت و چرخش نقدینگی در کتاب‌فروشی‌ها نداشت اما امیدواریم تابستانه کتاب بتواند تاثیر مثبتی در میان فعالان این صنف داشته باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت و تسویه حساب با کتاب‌فروشی‌ها نیز اگر در فاصله کمتری از زمان پایان طرح باشد خیلی بهتر است و برای کتاب‌فروش منفعت دارد؛ اما اینکه ماه‌ها طول بکشد از اثرگذاری طرح می‌کاهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها