دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
نشست‌های «کتاب آنلاین» قم به «کارآفرینی» رسید

هفتمین نشست «کتاب آنلاین» اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در قالب نشست کتابخوان اختصاصی به‌مناسبت روز ملّی کارآفرینی و هفته مهارت، با محوریت کارآفرینی با حضور مجازی کارآفرینان برتر استان قم برگزار می‌شود.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به نامگذاری سال 1399 به نام «سال جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به ترویج کتابخوانی، گفت: در نظر داریم به مناسبت روز ملّیِ «کار آفرینی» و هفته «مهارت» نشست کتاب‌خوان با موضوع کارآفرینی با حضور کارآفرینان به صورت مجازی در روز ملّیِ «کار آفرینی» برگزار کنیم.
 
وی اضافه کرد: هدف از برپایی این نشست، معرفی افراد موفق و خلاقی است که علاوه بر پیشرفت شخصی و تعهد، زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی و پیشرفت را برای دیگران نیز ایجاد می‌کنند. وظیفه همه ماست که این افکار نوآفرین را که با تلفیق «علم، تجربه و عمل» همراه است، به عنوان الگو برای جوانان معرفی کنیم.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: توضیح لذت خواندن و نقش آن در پیشبرد اهداف کاری، توسط این قشر، راهکارهای کاربردی و خوبی را در اختیار علاقمندان به کسب مهارت قرار می‌دهد.
 
عمرانی افزود: با توجه به شعار سال، باید در امر تولیدات جهشی مضاعف در تحول بازار به منظور رشد اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه داشته باشیم.
 
این مقام مسئول یادآور شد: این اداره‌کل بر اساس ماهیت کاری خود با به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده عمومی، تخصصی برای عامه مردم و اقشار خاص مختلف جامعه، در نظر دارد، روز ملی «کارآفرینی» را همراه با نشست معرفی کتاب و حضور مجازی تلاشگران افتخار آفرین برگزار کند.
 
وی گفت: نقش کتاب و تاثیر بسزای آن در رشد و توانمندسازی منابع انسانی و افزایش امید و همچنین داشتن تفکری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارآفرینان موفق و استفاده از تجارب این عزیزان و معرفی کتاب‌هایی در این حوزه باعث رونق بیشتر بازار کار و تربیت نیروهای متخصص در عرصه‌های مختلف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها