یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
افتتاح کتابفروشی جدید «ارمغان طوبی» به تعویق افتاد

مدیر انتشارات «ارمغان طوبی» در قم، شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی را ازجمله عواملِ به تعویق افتادن افتتاح کتابفروشی جدید این موسسه انتشاراتی برشمرد.

علی‌ حاجی‌تقی، مدیر انتشارات «ارمغان‌ طوبی» در قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با بیان اینکه این موسسه انتشاراتی فعالیت خود را از سال 1380 شروع کرد و آن زمان هیچگونه فعالیت فروشگاهی نداشت، گفت: چون در شهر قم اکثرا کتاب‌های مذهبی عرضه می‌شد، بجز یکی، دو کتابفروشی که به‌صورت محدود موضوعات دیگر را عرضه می‌کردند، کتاب‌های روز در این شهر عرضه نمی‌شد، لذا سال 93 این احساس نیاز به وجود آمد و تصمیم گرفتیم فروشگاه ارمغان طوبی را تاسیس کنیم. از آنجا که تجربه تک‌فروشی کتاب را نداشتیم، با مشورت و همفکری همکاران و کسانی که مراجعه می‌کردند، فروشگاه را تاسیس کردیم.
 
حاجی‌تقی بیان کرد: آن زمان فروشگاه «ارمغان طوبی» با استقبال زیادی مواجه شد. کتاب‌های روزی که موجود بود، در اختیار مخاطب قرار می‌دادیم و اگر کتابی موجود نبود، آن را سفارش می‌دادیم و در اولین فرصت به دست مخاطب می‌رساندیم.
 
مدیر انتشارات ارمغان‌ طوبی با اشاره به افزایش فروشگاه‌های کتاب در استان قم، گفت: در این سال‌ها کتابفروشی‌های متعددی در شهر قم افتتاح شد و امروز قم از لحاظ تعداد فروشگاه کتاب حرفی برای گفتن دارد.
 
این فعال حوزه چاپ و نشر در رابطه با افتتاح فروشگاه جدید ارمغان طوبی توضیح داد و یادآور شد: به دلیل اینکه شروع کار فروشگاهی بدون تجربه قبلی آغاز شده بود، لذا از لحاظ تجهیزات، فناوری و حتی چیدمان کتاب‌ها دچار سبک و سیاق سنتی شدیم، بنابراین یک سال پیش تصمیم گرفتیم این فروشگاه را به‌روزتر کنیم.

وی تصریح کرد: به همین خاطر مکان جدیدی را تهیه کردیم که هم بزرگ‌تر است و هم از دکوراسیون به‌روزتری برخوردار است. بخش‌هایی را برای امکانات رفاهی فروشگاه برای مشتری در نظر گرفتیم و محصولات متفرقه‌ای که مربوط به کتاب است، عرضه خواهیم کرد.

مدیر فروشگاه ارمغان‌ طوبی ادامه داد: سعی کردیم از فن‌آوری به‌روزتر و تقسیم‌بندی درست‌تری در رابطه با موضوع کتاب‌ها داشته باشیم تا مشتری هنگام مراجعه عناوین بیشتری جستجو کند و با فراغت بیشتری در فروشگاه حضور داشته باشد.

وی شیوع بیماری کرونا و مشکلات سخت اقتصادی از جمله عوامل به تعویق افتادن افتتاح فروشگاه جدید برشمرد و گفت: فروشگاه جدید ارمغان طوبی قرار بود اسفند 98 افتتاح شود، اما با توجه به محدودیت‌های شیوع بیماری کرونا و مشکلات سخت اقتصادی، افتتاح آن به تعویق افتاد. گرچه در این شرایط هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، اما سعی می‌کنیم اگر مشکل جدیدی پیش نیاید، تا آخر تیر ماه افتتاحیه فروشگاه جدید را برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها