یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
آماده‌سازی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برای بازگشایی از فردا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت پلکانی و مرحله به مرحله بازگشایی می‌شوند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (اینبا) در آذربایجان‌غربی، گفت: کتابخانه‌های عمومی سطح استان بعد از حدود ۳ ماه تعطیل اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند.

وی افزود: در این مرحله که از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، کتابخانه‌ها در یک نوبت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بدون حضور اعضاء و با هدف انجام امور کتابخانه‌ای و ارائه خدمات بازگشایی می‌شوند.

معصومی گفت: اقداماتی نظیر ساماندهی منابع کتابخانه، فعالیت‌های فضای مجازی و ارایه خدمات غیر حضوری به اعضا از دیگر خدمات این دوره از بازگشایی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ارائه خدمات کتابخانه ای حضوری برای اعضا در این زمان به جهت رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی امکان پذیر نیست و ان‌شاء‌الله پس از طی مرحله مهار بیماری کووید ١٩، با رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی خدمات حضوری کتابخانه به اعضا نیز از سر گرفته خواهد شد.

معصومی در خصوص تمهیدات لازم برای حفظ سلامت همکاران و کتابداران گفت: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و مواد ضد عفونی کننده و ماسک و شیلد در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت و پروتکل‌های بهداشتی خاص هم تدوین شده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است. همچنین برای همکارانی که شرایط خاص دارند معافیت حضور در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها