پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
برگزاری شب هفت سوسن طاقدیس به صورت مجازی/ غرس 7 نهال از سوی 7 نویسنده

طاهره ایبد از برگزاری مراسم شب هفت مجازی و همچنین غرس 7 نهال سرو برای سوسن طاقدیس خبر داد.

طاهره ایبد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری مراسم مجازی به مناسبت هفتمین روز درگذشت سوسن طاقدیس، خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل شرایط قرنطینه نمی‌توانیم مراسم بزرگداشت و یادبودی برای سوسن طاقدیس برگزار کنیم، براین اساس ساعت 16 پنجشنبه (11 اردیبهشت) در واتساپ با حضور تعدادی از نویسندگان و اعضای خانواده این نویسنده گرامی، مراسم شب هفت سوسن طاقدیس را برگزار می‌کنیم.
 
این نویسنده در ادامه از اقدامی ارزشمند برای گرامی‌داشت یاد و خاطره سوسن طاقدیس خبر داد و گفت: از آنجایی که امکان برگزاری یادبود حضوری نبود و همچنین با توجه به اینکه قلم زنده‌یاد طاقدیس خیلی سبز بود و می‌خواستیم پایدار و ماندگار باشد تصمیم گرفتیم به همراه تعدادی از دوستان نزدیک این نویسنده 7 نهال به مناسبت هفتمین روز درگذشت سوسن طاقدیس در منطقه لواسانات بکاریم.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما درخت سرو را انتخاب کردیم چون سرو هم در فرهنگ ما نماد جاودانگی است و هم اینکه سرو از درختانی است که در شهر شیراز زیاد می‌روید و سوسن عزیز هم زاده شیراز بود.  
 
 

به گفته ایبد، این درخت‌ها شناسنامه دارند و عکس آن‌ها با جست‌وجوی نام سوسن طاقدیس در سایت roostagol.ir/هدیه-درخت قابل مشاهده است.
 
مصطفی رحماندوست، رودابه حمزه‌ای، فریبا نباتی، سرور کتبی، مینو کریم‌زاده، شراره وظیفه‌شناس و طاهرا ایبد 7 نویسنده‌ای هستند که این درخت‌ها را کاشته‌اند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها