شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
انتشار داستان کودکانه‌ای از تسلیم نشدن

بچه‌ها می‌توانند در کتاب «من می‌توانم» اثر ساته تن، داستان کودکانه‌ای از تسلیم نشدن را بخوانند.

رضوان خرمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اثر جدیدش گفت: «من می‌توانم» اثر ساته تن، داستان کودکانه‌ زیبایی از تسلیم نشدن است که از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا) راهی کتابفروشی‌ها شده و به بچه‌ها یادآوری می‌کند که راه‌های زیادی برای پرواز کردن هست، مهم این است که یکی از آن‌ها را پیدا کنند. 

این مترجم و منتقد ادبی افزود: در این کتاب ماجرای جوجه‌ای بیان می‌شود که در همان ابتدای تولد حتی برای شکستن تخمش مشکل دارد، نمی‌تواند مثل بقیه‌ جوجه‌ها دانه بگیرد، نمی‌تواند مثل بقیه‌ جوجه‌ها شنا یا پرواز کند. البته او راه‌های خلاقانه‌ خودش را دارد و ناامید نمی‌شود و در نهایت هم موفق می‌‌شود.
 

وی در ادامه به نویسنده کتاب اشاره کرد و گفت:‌ ساته تن، نویسنده و تصویرگر ژاپنی برنده‌ جایزه‌ تصویرگری نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا در سال ۲۰۱۳ است و با هنر تصویرگری منحصر به فرد و داستان‌های کودکانه شیرینش کتاب‌های زیادی را تالیف کرده است و بعضی از آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

خرمیان با بیان اینکه این کتاب را سال ۲۰۱۲ از نمایشگاه کتاب کودک بولونیا گرفته، بیان کرد: ابتدا شیفته‌ تصویرگری لطیف و کودکانه‌ آن شدم، البته به همراه یک کتاب دیگر از این نویسنده و تصویرگر به نام mon meilleure amie یعنی «بهترین دوست من». هر دوی این کتاب‌ها را از زبان فرانسه ترجمه کردم و در نشر میچکا چاپ شدند.

 
 

به گفته خرمیان، وجه اشتراک هر دو کتاب خیال‌پردازی و فانتزی ظریفی است که در کتاب جریان دارد و به خلاقیت کودکان کمک می‌کند. بخش کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا)، کتاب «من می‌توانم» را در 52صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار نسخه و قیمت 265 هزار ریال برای کودکان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    این کتاب اثر رضوان خرمیان نیست. رضوان خرمیان مترجم اثر است. این کتاب اثر ساته تن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها