دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
رضایی: بی‌ثباتی نرخ دلار  بخش خارجی نمایشگاه کتاب را با مشکل مواجه می‌کند

رئیس انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل گفت: ما از حالا که سفارش‌ها را آماده می‌کنیم باید از نرخ دلار مطلع باشیم؛ در غیر این صورت با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

احد رضایی، رئیس انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه انتخاب مصلای تهران مورد نظر ما و اکثریت صنف بود، عنوان کرد: اهالی نشر مصلای امام خمینی(ره) را از جهات مختلف به شهر آفتاب ترجیح می‌دهند؛ زیرا مصلا ویژگی‌های بهتر و مناسب‌تری دارد که رفت‌وآمد ناشران و مردم را تسهیل می‌کند.
 
وی ادامه داد: یکی از موضوعات و مباحث اصلی برای ما زمان نمایشگاه است که معتقدیم نامناسب است، زیرا مردم از تعطیلات برگشته‌اند و جیب‌ها خالی است و موسسات هم در شرایطی هستند که بعد از تعطیلات بلندمدت و طولانی بودجه کافی برای خرید کتاب در اختیار ندارند.
 
رضایی با بیان اینکه بی‌ثباتی نرخ دلار  بخش خارجی نمایشگاه کتاب را با مشکل مواجه می‌کند، توضیح داد: مساله دیگر این است که دلار برای بخش خارجی در نمایشگاه چه نرخی دارد. ما از الان که سفارش‌ها را آماده می‌کنیم، باید از نرخ دلار مطلع باشیم؛ در غیر این صورت با مشکل روبه‌رو می‌شویم.
 
وی یادآور شد: برای حل این مشکل در حال رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا ببینیم چه میزان کمک می‌تواند داشته باشد؛ زیرا باید ببینیم با توجه به مشکلات کنونی و نرخ ارز چه کار می‌توان انجام داد تا نیاز مردم و دانشگاه تامین شود و آن‌ها به نمایشگاه جذب شوند.
 
رضایی همچنین درباره اجرای سیستم متمرکز فروش که سال گذشته فقط در بخش ناشران خارجی اجرایی شد گفت: معتقدم اجرایی شدن این سیستم باید در همه بخش‌ها باشد و نه اینکه فقط در بخش خارجی باشد، زیرا این امکان وجود دارد که همکاران ما زیر بار نروند.
 
به گفته وی، مسئولان برگزاری نمایشگاه ما قول داده‌اند که برای سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کل نمایشگاه زیر سیستم فروش متمرکز برود که در این صورت بخش ناشران خارجی نیز شامل آن می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط