پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
​کتابفروشی‌های تهران صاحب تابلوی راهنما می‌شوند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از نصب تابلوی راهنما برای کتابفروشی‌ها و بارگذاری نشانی کتابفروشی‌های محلی در سایت Tehran.ir خبر داد.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه برگزاری ششمین پویش مردمی کتابگردی و گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره توجه شهرداری به کتابفروشی‌‌ها گفت: کتابفروشی‌های محلی از جمله مراکز اصلی عرضه کتاب در تهران هستند و احیای این کتابفروشی‌ها وابسته به حضور پیوسته مردم است تا زمینه رونق آنها فراهم شود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران درباره معرفی کتابفروشی‌های محلی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره کتابفروشی‌های محلی از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است و این نهاد به زودی نشانی کتابفروشی‌های محلی را در سامانه نقشه پایتخت بارگذاری خواهد کرد.
 
به گفته وی شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت Tehran.ir از نشانی نزدیک‌ترین کتابفروشی محله خود مطلع شود.
 
جوادی یگانه گفت: نخستین تابلوی راهنمای کتابفروشی محلی برای کتابفروشی آموت در محله مرزداران نصب شده است و شهرداری در نظر دارد نصب این تابلوها در همه مناطق تهران را اجرا کند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران درباره احیای کتابفروشی‌های محلی افزود: با توجه به اینکه سبک زندگی در پایتخت تغییر کرده است به نظر می‌رسد کافه کتاب‌ها بیش از کتابفروشی‌های قدیمی در جذب مخاطب و مشتری موفق بوده‌اند.

وی تاکید کرد: شهرداری برای احیا و تقویت کتابفروشی‌ها به موضوع اقتصاد فرهنگ در تهران توجه کرده است و در نظر دارد مجوزهای موثر در جلب نظر شهروندان برای ایجاد کتابفروشی را احیا کند. به عبارت دیگر شهرداری با صدور این مجوزها به شهروندان اجازه می‌دهد تا فضای فرهنگی ـ هنری ایجاد کنند و به هر میزان که این فضاها افزایش پیدا کند از معافیت‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.
 
جوادی با بیان اینکه بخشنامه صدور این مجوزها با برگزاری نشست‌هایی بررسی خواهد شد، به موضوع مناقصه ایجاد راسته کتاب در خیابان انقلاب و کریمخان اشاره کرد و گفت: این مناقصه اول آذرماه برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم عملیات عمرانی این طرح به زودی اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط