دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
تاثیر افزایش قیمت‌ها بر میزان خرید مردم در تابستانه کتاب

مدیر کتابفروشی حامد در تبریز گفت: افزایش بی‌رویه قیمت کتاب‌ها در طرح تابستانه تاثیر زیادی در کاهش فروش کتاب و خرید مردم نسبت به دیگر دوره‌های طرح فصلی خرید کتاب داشته است.

حامد جعفری، مدیر کتابفروشی حامد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: من تلاش کردم همواره در همه دوره‌ها حضور داشته باشم زیرا هم‌زمان با اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب، جمعیت زیادی به کتابفروشی می‌آیند و به کسب و کار رونق می‌دهند.
 
وی افزود: در طرح تابستانه که اکنون در حال اجرا است، افزایش بی‌رویه قیمت کتاب و نبود نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها عامل مهمی است که بر طرح نیز اثر گذاشته است زیرا این افزایش قیمت موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.
 
جعفری با بیان اینکه تغییر قیمت کتاب نیز یکی دیگر از مشکلات ما هنگام فروش کتاب در طرح است، توضیح داد: در بسیاری از موارد مشتریان فکر می‌کنند که ما خودمان قیمت‌ها را عوض کرده‌ایم در حالی که اصلا اینگونه نیست ولی مردم هم قبول نمی‌کنند و عموما کتابفروشان قربانی می‌شوند.
 
وی یادآور شد: علاوه بر گلایه‌هایی که مشتریان از افزایش، همچنین تغییر قیمت کتاب دارند، به نظر من سقف خریدی که برای مردم در نظر گرفته شده، پایین است و اکنون دیگر این مبالغ جوابگوی نیاز افراد نیست.
 
جعفری با اشاره به استقبال مردم از طرح تابستانه، گفت: طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از مشتریان ما به دنبال اجرای طرح بودند و بارها به کتابفروشی آمدند زیرا ترجیح می‌دادند کتاب‌هایشان را با تخفیف خریداری کنند و از هفته گذشته که طرح اجرا شد مشتریان زیادی آمدند و به نظرم استمرار این طرح از ضروریات آن است.
 
طرح تابستانه کتاب از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح  در استان‌ها و از ۲۷ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در شهر تهران اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها