جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
استقبال مترجمان از کتاب‌های بخش فروش آزاد

مدیر کمیته ناشران خارجی با اشاره به حضور 18 ناشر در بخش کتاب‌های فروش آزاد ناشران لاتین، گفت: حدود 68هزار عنوان کتاب در این بخش در معرض فروش گذاشته شد که بخش کودک نوجوان آن با استقبال خوبی از سوی مترجمان روبه‌رو شد.

احد رضایی؛ مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه در دو بخش برگزار شد؛ نخست بخش تازه‌های کتاب با ارائه آثار سال 2016 به بالا و دوم کتاب‌های قدیمی با عرضه کتاب‌های 2015 به پایین.
 
وی افزود: عرضه کتاب‌های قدیمی لاتین با عنوان فروش آزاد در نمایشگاه کتاب تهران همراه است که ناشران کتاب‌‌های خود را با تخفیف‌های بالای 25درصد به مخاطبان عرضه کردند.
 
رضایی با بیان اینکه جداسازی این بخش با استقبال خوبی از سوی مراجعه‌کنندگان همراه شد، گفت: هدف اصلی اجرایی شدن این طرح ساماندهی بخش بین‌الملل است و اینکه مخاطب می‌تواند به راحتی کتاب‌های چاپ جدید و 2016 به بعد را به آسانی خریداری کند و اگر نیاز به کتاب‌های قدیمی‌تر داشت به سراغ فروش آزاد برود.
 
وی یادآور شد: در بخش لاتین حدود 103 هزار عنوان کتاب ارائه شده است که 35 هزار از این عناوین متعلق به سال‌های 2016 به بالا و 68 هزار عنوان نیز متعلق به قبل از این سال است.
 
رضایی با بیان اینکه مترجمان از بخش فروش آزاد استقبال زیادی کردند، گفت: بخش زیادی از مترجمان کتاب‌های کودک و نوجوان و دایره‌المعارف‌ برای ترجمه خریداری کردند و به دلیل این استقبال تلاش می‌کنیم این رویه در سال‌های بعد ادامه داشته باشد.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها