شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
داستان این کتاب نمایانگر مسابقه بزرگی است که در دنیا وجود دارد

به تازگی کتاب «چیزی بیشتر از زندگی/ در تکاپوی معنا» با ترجمه زهره زاهدی منتشر شده است، کتابی که در بدو امر به نظر کودکانه می‌آید اما داستانی برای تمام سنین است.

زهره زاهدی مترجم کتاب «چیزی بیشتر از زندگی/ در تکاپوی معنا» در گفت‌وگو با خبر گزاری کتاب(ایبنا) اظهار کرد:‌ این کتاب اثر ترینا پالوس به‌رغم داستانی کودکانه متن محکمی دارد. زمانی که برای اولین بار این کتاب را دیدم رغبتی برای ترجمه آن نداشتم و به نظرم آمد یک کتاب کاریکاتوری ساده است، وقتی آن را خواندم متوجه شدم پشت این کاریکاتور و ظاهر کودکانه‌اش یک تفکر درست وجود دارد.
 
او ادامه داد:‌ این کتاب ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها و ارزش‌گذاری در زندگی را مطرح می‌کند و واقعا چیزی بیشتر از خود زندگی است. این اثر داستان دو کرم را روایت می‌کند که پشت‌سر سایر کرم‌هایی که به سمت ارتفاع حرکت می‌کنند می‌روند تا به مقصد برسند. درواقع  به دنبال گله می‌روند تا ببینند چه می‌شود و هیچ‌کس نمی‌پرسد این گله کجا می‌رود و من برای چه همراهشان می‌روم.



 
زاهدی درپایان گفت: در اواسط داستان یک نفر در بین آن‌ها بیدار می‌شود به این فکر می‌رسد که نمی‌خواهد به دنبال گله برود و زندگی جایی دیگر است. داستان این کتاب نمایانگر مسابقه بزرگی است که امروزه در کل دنیا وجود دارد، اینکه چه کسی بالاتر، زیباتر، پولدارتر و معروف‌تر است؟ یک نوع فرهنگ گله‌ای را به تصویر می‌کشد که امروزه در دنیا باب شده است.
 
کتاب «چیزی بیشتر از زندگی/ در تکاپوی معنا»، اثر ترینا پالوس، با ترجمه زهره زاهدی در 1500 نسخه و 155 صفحه، با قیمت 12000 تومان از سوی انتشارات پندارتابان روانه بازار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها