چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
بررسی موضوع قاچاق کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

در نخستین برنامه رادیویی «الف، ب، بسم‌الله» که همزمان با اولین روز سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، موضوعاتی چون پدیده قاچاق کتاب در گفت‌وگو با کارشناسان و ناشران حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه رادیویی «الف، ب، بسم‌الله» در نخستین اجرای خود همزمان با اولین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،در بخش رودرو میزبان دکتر فرهاد تیمورزاده؛ مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده و سیدعباس حسینی‌نیک؛ مدیرمسئول انتشارات مجد بود.
 
در این بخش شهرام‌گیل‌آبادی و امین خرمی در گفت‌وگو با سید عباس حسینی‌نیک و فرهاد تیمورزاده درباره روز اول نمایشگاه، جشن کتاب و سپس درباره مقوله قاچاق کتاب در کشور با یکدیگر صحبت کردند.
 
مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده درباره بحث قاچاق کتاب عنوان کرد که در میان مردم تعریف اشتباهی از قاچاق کتاب ارائه شده است و در زمینه‌های قانونی نیز نظارت درستی از سوی مسئولان نمی‌شود. تیمورزاده در این گفت‌وگو بر لزوم دولت در بحث اجرایی تاکید کرد و خواستار حمایت‌ در این حوزه شد.
 
مدیر مسئول انتشارات مجد نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد شعبه کتاب و رسانه در دادسرا تاکید کرد و گفت که می‌توان اصطلاح سرقت ادبی را به جای قاچاق کتاب استفاده کرد تا مردم درک بهتر و درست‌تری از این موضوع داشته باشند و به نظر می‌رسد که مردم نگاه درستو روشنی نسبت به این قاچاق کتاب ندارند.
 
همچنین در بخش دیگر این برنامه، سیامک بهرام‌پرور نویسنده کتاب «می‌نویسمت» حضور داشت، این کتاب در بردارنده مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه بهرام‌پرور است.
 
از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به «با کتابخوان» شامل نظرات مردم درباره نمایشگاه کتاب، «60 ثانیه» دربردارنده معرفی کتاب نویسندگان و «تحلیل روز» بحث و تبادل نظر درباره موضوعات روز عرصه کتاب اشاره کرد که با حضور مسئولان فرهنگی، ناشران و نویسندگان برگزار خواهد شد.
 
برنامه رادیویی «الف، ب، بسم‌الله» در روزهای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر روز از ساعت 16 تا 17:30 دقیقه بر روی موج FM 103.5  و در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)اجرا می‌شود. تهیه‌کننده این برنامه، فرهاد دهنوی و کارشناسان آن شهرام گیل‌آبادی و امین خرمی هستند.
 
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 12 تا 22 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط