جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
افزایش تعداد کتاب‌های خریداری شده در عیدانه کتاب

مدیر داخلی کتابفروشی «پاتوق کتاب مشهد» با بیان اینکه تعداد کتاب‌های خریداری شده مشتریان همزمان با اجرای طرح عیدانه کتاب افزایش یافته است، گفت: این کتابفروشی، عموما مشتریان خاص و ویژه خود را دارند و همزمان با اطلاعرسانی طرح عیدانه کتاب، آن‌ها با مراجعه به کتابفروشی حجم و تعداد کتاب‌های خریداری شده را افزایش می‌دهند.

 سعید محمدی‌‌نیا؛ مدیرداخلی پاتوق کتاب مشهد شعبه آیت‌الله بهجت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: این طرح تاثیر زیادی بر فروش کتابفروشی ما داشته است به گونه‌ای که اگرچه تعداد مشتری‌های ما زیاد تغییر نکرده است اما بعد از اطلاعرسانی به مشتریان ثابت، خرید کتاب‌های خود را افزایش داده‌اند.
 
وی افزود: این کتابفروشی در چهارراه شهدا واقع شده و در مسیر رفت و آمد زائران حرم رضوی هستند و بسیاری که برای خرید به کتابفروشی می‌آیند زمانی که از اجرای طرح مطلع می‌شوند به جای یک یا دو کتاب، کتاب‌های بیشتری خریداری می‌کنند و خیلی راضی هستند.
 
محمدی‌نیا با بیان اینکه مشتریان ما کتاب‌هایی که نیاز دارند و خریدهای خود را در این طرح تهیه می‌کنند، یادآور شد: خوشبختانه طرح عیدانه کتاب به رونق کار ما کمک کرده و از آنجایی که در سال‌های اخیر قیمت‌ کتاب‌ها افزایش داشته است این طرح می‌تواند به مشتریان ما کمک کند که قدرت خرید بیشتری داشته باشند.
 
به گفته وی، اگر تمهیدی اندیشیده می‌شد که تعداد کتاب‌ها در این طرح افزایش پیدا کند بهتر بود چون برخی مشتریان در طرح عیدانه می‌خواهند کتاب به عنوان عیدی هدیه بدهند و زمانی که تعداد بیشتری می‌خواهند و نمی‌توانند از تخفیف بهره‌مند شوند گله‌مندمی‌شوند.
وی یادآور شد: همچنین در زمینه اطلاعرسانی به مشتریان و مردم باید بیشتر کار شود تا اقبال عمومی از چنین طرح‌هایی بیشتر شود و مردم بیشتر به سمت کتابفروشی‌ها بیایند، از سوی دیگر گاهی وقت‌ها شابک بعضی کتاب‌ها با اسم کتاب یکسان نیست و باید در این زمینه دقت شود یا راهکاری اندیشده شود که بتوان مثل قیمت،‌نام آن را اصلاح کرد تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.
 
طرح عیدانه کتاب با شعار (کتاب عیدی دهیم) به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی به صورت همزمان در سراسر کشور از ۲۲ اسفند ۹۶ تا ۱۲ فروردین ۹۷ اجرا می‌شود.
 
در این زمینه بودجه طرح عیدانه کتاب به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز جمهوری اسلامی ایران با افزایش ۵ میلیارد ریالی به ۲۵ میلیارد ریال رسیده است و کتابفروشان با تمدید ۳ روزه زمان اجرای طرح، میزبان خریداران کتاب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها