دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
پرورش ذهن در یک کتاب

بروس گلدستاین در کتاب «روان‌شناسی شناختی» از توانایی نویسندگی خود به خوبی بهره گرفته و متنی را آماده کرده است که علاوه بر به‌روز بودن، بسیار روان و کاربردی است.

جواد حاتمی، مترجم کتاب «روان‌شناسی شناختی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: «روان‌شناسی شناختی» اثر بروس گلدستاین، یکی از چند کتاب پراستفاده در میان دانشجویان علوم شناختی است. گلدستاین یکی از نویسندگان مطرح در حوزه نگارش کتاب‌های درسی علوم شناختی است. وی از توانایی نویسندگی خود به‌خوبی بهره گرفته و متنی را آماده کرده که علاوه بر به‌روز بودن، بسیار روان و کاربردی است. در ترجمه متن هم تلاش شده که متن فارسی کتاب تا حد ممکن روان باشد.
 
وی در ادامه گفت: این اثر یک کتاب درسی تخصصی است که در همه مقاطع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما مخاطب اصلی آن دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های مختلف روان‌شناسی هستند. افزون بر دانشجویان روان‌شناسی و علوم شناختی، سایر علاقه‌مندان به حوزه علوم شناختی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
 

 
حاتمی افزود: همان‌گونه که گفته شد، این اثر یک کتاب درسی است، اما مهارت نویسنده در توضیح گام به گام مفاهیم و همین‌طور تأکید آن بر پیوند روان‌شناسی شناختی با زندگی، می‌تواند برای مخاطب تحصیل‌کرده غیرمتخصص هم مفید باشد.
 
به گفته این مترجم، چندسالی است که علوم شناختی در کشور درحال گسترش است. خوشبختانه دانشگاه‌های مختلف اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف علوم‌شناختی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کرده‌اند. افزون بر این، در همه مقاطع کارشناسی، رشته روان‌شناسی نیز درس روان‌شناسی شناختی گنجانده شده است. ترجمه کتاب حاضر با درنظر گرفتن نیاز این گروه بزرگ از دانشجویان، آماده شده است.

کتاب «روان‌شناسی شناختی» از سوی انتشارات ارجمند راهی بازار کتاب شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها