شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
خاطرات شخصیت‌های جنگ با صدای خودشان شنیدنی شد

محمد‌رضا هراتی با اعلام خبر تولید کتاب صوتی خاطرات سردار رحیم صفوی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی این امکان را فراهم کرده است که خاطرات شخصیت‌های جنگ با صدای آن‌ها شنیده شود که علاوه بر جذابیت صوتی نوعی سند محسوب می‌شود.

محمد‌رضا هراتی، قائم مقام موسسه فرهنگي هنری مركز اسناد انقلاب اسلامي در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره فعالیت‌های مرکز در تولید کتاب‌های صوتی اظهار کرد: با توجه به نیاز‌سنجی بازار نشر جریان تولید کتاب صوتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی تلاش کرد تا از دو سال گذشته با استفاده از راویان در این جریان تحولی را ایجاد کند. پیش از این، مخاطب با مطالعه کتاب‌های چاپی با خاطرات شخصیت‌‌های مطرح انقلاب و دفاع مقدس آشنای می‌شد این در حالی‌ است که امکان شنیدن خاطرات با صدای این شخصیت‌ها فراهم شده که علاوه بر جذابیت صوتی نوعی سند محسوب می‌شود.
 
خاطرات رحیم صفوی شنیده می‌شود
وی با اشاره به تولید کتاب صوتی از خاطرات سردار رحیم صفوی افزود: کتاب صوتی سردار رحیم صفوی، شامل هشت بخش، دوران کودکی و نوجوانی، ورود به دانشگاه، خدمت سربازی حضور در قم، خروج از ایران همچنین حضور در جنوب لبنان دیدار با حضرت امام‌(ره) در نوفل لوشاتو و پاریس، بازگشت به ایران، درگیری با ضد انقلاب و جریان جذاب آزاد‌سازی کردستان مانند فتنه مهاباد تا سال 58 وضعیت شهر‌های کردستان، درگیری منافقان و نیرو‌های ضد انقلاب با نیرو‌های انقلابی و خاطرات جنگ تحمیلی در دو بخش است.
 
هراتی با تاکید بر توجه مرکز اسناد به بهره‌گیری از ظرفیت‌‌‌های داخلی برای تولید کتاب‌ صوتی ادامه داد: تولید کتاب صوتی با صدای چهره‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جریان‌سازی را به دنبال دارد. کتاب صوتی خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری و آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز تولید شده است. کتاب صوتی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری به احتمال زیاد همزمان با سالگرد رحلت رونمایی می‌شود. کتاب‌های صوتی، شهید علی صیاد شیرازی، آیت‌الله علم الهدی، امام ‌‌جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و آقای سلیمانی، از محافظان حضرت امام خمینی(ره) نیز از محصولات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

تولید سه کتاب صوتی در مرکز اسناد تا پایان سال
هراتی اظهار کرد: فضا‌سازی با توجه به خاطره راويان و استفاده از تكنيک‌های هنری صوتی از ديگر ويژگی‌های كتاب‌های گويای مركز اسناد است. تولید سه کتاب صوتی براساس خاطرات شخصیت‌هایی مانند محسن رفیق‌‌دوست و آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی تا پایان سال جاری در دستور کار، معاونت فرهنگی هنری موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها