پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
جابر انصاری: آدینه را با «بیشعوری» بگذرانید/ کتابی که زمینه‌ساز فهم ریشه بسیاری از اشتباهات شد

مصطفی جابر انصاری،‌ پژوهشگر تاریخ پزشکی و مترجم «تاریخ مصور پزشکی» کتاب «بیشعوری» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد.

دکتر مصطفی جابر انصاری،‌ پژوهشگر تاریخ پزشکی و مترجم «تاریخ مصور پزشکی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته اظهار کرد: کتاب «بیشعوری» از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا از جمله ایران را به مخاطبان خبرگزاری کتاب و دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کنم.  
 
وی با اشاره به دلایل توصیه مطالعه این کتاب افزود: به نظر می‌رسد که مطالعه این کتاب زمینه‌ساز فهم ریشه بسیاری از اشتباهات ما همچنین در رفع آن‌ها موثر باشد. داستان کتاب، روایت نتایج رفتار غرور‌آمیز و بدرفتای یک جراح معروف و موفق است که به قلم خاویر کرمنت تحریر شده است.

جابر انصاری ادامه داد: رفتار ناپسند و متکبرانه این جراح موجب می‌شود تا حتی نگهبان بیمارستان نیز سلامش را بی‌پاسخ بگذارد. قهرمان داستان به مرور از سوی همکاران طرد می‌شود و در خانواده نیز به‌واسطه مجبور کردن فرزندان به برخی کار‌ها تنها می‌شود.
 
این نویسنده گفت: پزشک برای رهایی از این وضعیت و به اصطلاح دریافت تائیدیه به دوست روان‌پزشک خود مراجعه می‌کند اما بعد از شرح ماوقع این دوست روان‌پزشک او را بیشعور خطاب می‌کند. روان‌پزشک بعد از اعتراض قهرمان داستان، توضیح می‌دهد که او به بیماری بیشعوری مبتلا شده است. تنهایی و از دست دادن کار موجب می‌شود تا مطالعه اختلال بیشعوری را آغاز کند و به مرور به یک کارشناس تبدیل می‌شود   
 
مترجم «تاریخ مصور پزشکی» درباره مهم‌ترین دریافت خود از این کتاب اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد که برخی از ما دچار درجاتی از اختلال روانی بیشعوری هستیم. آثار منفی این اختلال را نیز بار‌ها در جامعه مشاهده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم تا هر ایرانی چند جلد از این کتاب را تهیه و مطالعه کند و آن راه به دیگران هدیه بدهد، شاید در رفتارمان تجدید نظر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها