چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
پُررنگ شدن بخش بین‌الملل نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌ رضوی / برگزاری نشست ناشران جهان اسلام

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی این استان با نگاه به پایتخت فرهنگ اسلامی شناخته شدن مشهد در سال 2017 انجام می‌شوند، از این‌رو، در هجدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌رضوی بخش بین‌الملل پُررنگ‌تر و غنی‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

یوسف امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی هر سال یک شهر را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می‌کند و سال 2006 استان اصفهان موفق به کسب این کسوت شد و برای سال 2017 این لقب شامل حال استان خراسان‌رضوی شده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا تمام فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان خراسان‌ رضوی با نگاه به شناخته شدن آن به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انجام می‌شوند و بدون تردید هجدهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌رضوی نیز متأثر از این نگاه و رویکرد می‌شود. به همین دلیل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌کوشد بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه را پُررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار کند.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی افزود: به این منظور در نمایشگاه کتاب امسال، فضای بیشتری به ناشران بین‌الملل اختصاص می‌یابد و به مراتب، تعداد ناشران بین‌الملل، بیشتر از دوره‌های پیش خواهد بود.
 
امینی توضیح داد: همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی، با نگاه به این رویکرد (انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی) پیشنهاد برگزاری نشست ناشران جهان اسلام 2017 در نمایشگاه کتاب امسال را ارائه کرده که تحقق آن به حمایت ناشران استانی و وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی بستگی دارد.
 
تعامل ناشران استانی با ناشران بین‌المللی

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست ناشران جهان اسلام 2017 در استان خراسان‌ رضوی گفت: ظرفیت‌های نشر ایران به‌ویژه استان خراسان‌ رضوی در حوزه‌های مذهبی و دینی بسیار زیاد است. با برگزاری نشست مذکور در این استان، فرصت مغتنمی برای ایجاد تعامل میان ناشران ایرانی و ناشران جهانی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه ترجمه کتاب‌‌هایی که مورد تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، فراهم می‌شود. از طرف دیگر برپایی این نشست، باعث آشنایی ناشران جهانی با ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان خراسان‌رضوی خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی درباره برنامه‌های جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب این استان، اظهار کرد: با توجه به این‌که در دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران، نیشابور به‌عنوان یکی از شهرهای استان خراسان‌رضوی، موفق به کسب این رتبه شد، تصمیم داریم امسال تمهیداتی به منظور حضور پُررونق‌تر و پُرشورتر این شهر در نمایشگاه کتاب داشته باشیم؛ حتی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌ رضوی در شهر نیشابور را نیز مطرح کرده‌ایم که هنوز در دست بررسی است.
 
تجلیل از کتابفروشان برتر طرح «تابستانه کتاب»
 
امینی درباره طرح‌ «تابستانه کتاب» که از سوی موسسه خانه کتاب برگزار شد، افزود: خوشبختانه این طرح هم با استقبال خوب مردم استان خراسان‌رضوی مواجه شد و هم کتابفروشان زیادی از استان در این طرح شرکت کردند. در طرح «عیدانه کتاب» حدود 35 کتابفروش و در طرح «تابستانه کتاب» 60 کتابفروش از این استان حضور مفید داشتند.
 
وی با بیان این‌که در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشان استان خراسان‌ رضوی، بعد از استان تهران، بیشترین میزان فروش را داشتند، گفت: در هجدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌ رضوی از کتابفروشان برتر استان در طرح «تابستانه کتاب» و افرادی که در این طرح فعالیت شاخصی داشتند، تجلیل خواهد شد.

هجدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌ رضوی با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی از 23 تا 30 مهرماه 1395 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها