چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
آشنایی با آثار موسسه بوستان کتاب با موضوع «جوان»/ از «جوان از منظر معصومان» تا «علی‌اکبر(الگوی جوانان)»

چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه برابر با یازدهم شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) است و «روز جوان» است. مؤسسه بوستان کتاب تاکنون در موضوع «جوان» حدود 30 عنوان کتاب مستقل به قلم نویسندگان فرهیخته و اساتید حوزه و دانشگاه، چاپ و منتشر کرده است.

مهدی محدثی، مسئول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب در آستانه روز جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب‌های منتشر شده از سوی این انتشارات با موضوع جوان و حضرت علی‌اکبر (ع) اظهار کرد: تعداد آثار مؤسسه بوستان کتاب که به‌طور مستقل به موضوع «جوان» پرداخته حدود 30 عنوان است که این آثار با قلم توانای نویسندگان فرهیخته و استادان حوزه و دانشگاه نوشته شده است.
 
وی افزود: تنوع این آثار به گونه‌ای است که مخاطبانی خاص و عام دارد، به‌صورتی که هم اقشار تحصیل‌کرده (حوزوی و دانشگاهی) و هم عموم خوانندگان اعم از زن و مرد و گروه سنی نوجوان، می‌توانند از این آثار استفاده کنند.
 
محدثی گفت: تعدادی از این کتاب‌ها، به چاپ‌های متعددی رسیده و این امر حاکی از رویکرد مثبت خوانندگان و اقشار جوانِ علاقه‌مند به مطالعه این‌گونه آثار است.
 
مسئول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب در معرفی عناوین برخی از این آثار گفت: «جوان و همسر گزینی» تالیف آیت‌الله ابراهیم امینی، «احکام جوانان» نوشته محمود اکبری، «جوان از منظر معصومان» اثر محمدجواد مروجی طبسی، «علی اکبر (الگوی جوانان)» تالیف جواد محدثی، «جوان در پرتو اهل بیت» به قلم محمدعلی خادمی کوشا و «از فرصت تا حسرت جوانی» اثر محسن فتاحی‌اردکانی کتاب‌هایی است که در این باره نوشته شده است.

وی افزود: «آنچه یک جوان باید بداند (ویژه پسران و دختران)» تالیف رضا فرهادیان، «بررسی مسائل جوانان» نوشته محمد سبحانی‌نیا، «پلی به دنیای نسل جوان» به قلم احمد عابدینی، «ایستگاه آخر» اثر مهدی محدثی و «جوانان در طوفان غرایز» نوشته همت سهراب‌پور برخی دیگر از آثاری هستند که در موضوع جوان از سوی موسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده‌اند.
 
نگاهی به کتاب «علی اکبر (الگوی جوانان)»
«علی‌اکبر (الگوی جوانان)» اثری به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین استاد جواد محدثی است که از سوی موسسه بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.
 
این کتاب از مجموعه کتاب‌های «آشنایی با اسوه‌ها» است که به معرفی چهره‌های برجسته تاریخ صدر اسلام پرداخته تا جوانان با این الگوهای کمال و خودسازی آشنا شوند.
 
جواد محدثی در این اثر می‌کوشد تا جوانان را با چهره باصلابت و باایمانِ حضرت علی‌اکبر (ع) آشنا کند، نقش آن حضرت را در واقعه کربلا به تصویر کشیده و جلوه‌های رشادت و فداکاری او را در راه حق و جهاد و شهادت در راه دین خدا، به‌عنوان الگویی برای جوانان ارائه کند.
 
موسسه بوستان کتاب چاپ چهارم کتاب «علی‌اکبر (الگوی جوانان)» را در سال 92، در قطع پالتویی و در 60 صفحه، به بهای دو هزار تومان راهی بازار نشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها