پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
انصاری: «نمایش در ایران» از معدود منابع پژوهشی درباره نمایش ایران است/ کتابی که فعالان هنرهای نمایشی باید بخوانند

سیامک انصاری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، مطالعه کتاب «نمایش در ایران» نوشته بهرام بیضایی را پیشنهاد کرد و گفت: تمام افرادی که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند، باید اثر ماندگار استاد بیضایی را که به سیر تحول تاریخ نمایش در ایران پیش و پس از اسلام می‌پردازد، مطالعه کنند.

سیامک انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان توضیح داد: پژوهش درباره نمایش ایرانی، معدود و اندک است و کتاب «نمایش در ایران» نوشته استاد بهرام بیضایی یکی از اولین پژوهش‌ها در این حوزه محسوب می‌شود، که به عنوان مهم‌ترین منبع درسی در دانشکده‌های تئاتر مورد استفاده است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره محتوای این کتاب گفت: «نمایش در ایران» در دو بخش «نمایش‌های پیش از اسلام» و «نمایش‌های پس از اسلام» به بحث و بررسی درباره تمام بازی‌ها و گونه‌های نمایشی مانند «نقالی»، «نمایش‌های عروسکی»، «تعزیه» و «نمایش‌های شادی‌آور» می‌پردازد.

انصاری تأکید کرد: با توجه به اینکه فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی نیازمند دانش و بینش درباره سیر تحول نمایش ایرانی است، توصیه می‌کنم تمام افرادی که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند، اثر ماندگار استاد بیضایی را مطالعه کنند.

دوره مقالات «نمایش در ایران» در دوره سوم مجله موسیقی از شماره 62 تا 77 در سال‌های 1341 و 1342 چاپ شده بود. در سال 1344 مجموع این چهارده مقاله در کتابی به نام «نمایش در ایران» با شصت تصویر و طرح و یک واژه‌نامه منتشر شد. این کتاب سال‌ها نایاب بود و به صورت غیر قانونی تکثیر می‌شد و سرانجام در سال 1379 از سوی انتشارات روشنگران مجدداً منتشر شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «نمایش در ایران» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها