دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
جاروبرقی جادویی تهمینه حدادی در کتابفروشی‌ها به نمایش درمی‌آید

تهمینه حدادی، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان از انتشار سه کتاب جدیدش با عنوان‌های «جاروبرقی جادویی»، «من زرافه هستم» و «پشت بام همه چیزدار» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تهمینه حدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از انتشار سه کتاب جدیدش برای کودکان خبر داد و گفت: «جاروبرقی جادویی» عنوان یکی از کتاب‌های پروژه 100 جلدی یک مجموعه تصویری است که نشر چکه در حال تولید آن است. متن این کتاب را من نوشته ام و تصویرگر آن عاطفه ملکی‌جو ست.
 
وی افزود: این کتاب ماجرای دختر بچه‌ای است که دو دوست خیالی دارد. دو دوست خیالی او نامرئی هستند و از یک جاروی برقی بیرون می‌آیند. مادر این دختر که قادر به دیدن آنها نیست، کنشها و واکنشهای متفاوتی در برخورد با آنها نشان می دهد.
 
حدادی گفت: این داستان سعی می‌کند تخیل بچه‌ها را تقویت کند. ازطرفی هم به بچه‌ها یاد می‌دهد که از  واکنش‌های بزرگترها نسبت به رفتارهایشان دلسرد و ناراحت نشوند.
 
این نویسنده و تصویرگر ادامه داد: من همچنین‌ تصویرگری کتاب دیگری از این مجموعه را انجام داده‌ام که «من زرافه هستم» نام دارد و متن آن را مژگان مشتاق نوشته است. ماجرای این کتاب درباره گروهی حیوان است که در جنگل زندگی می‌کنند و هرکدام عادت‌های عجیب دارند. همه می‌گویند که سبک زندگی آنها اشتباه است و آن حیوان‌ها بچه‌ها را شاهد می گیرند و به عنوان مخاطب نظرشان را می‌پرسند.
 
وی افزود: در  این مجموعه تصویرگر با داده‌هایی که از طریق تصاویرش به بچه‌ها می‌دهد؛ آنها را از نظر ذهنی آماده شنیدن و پاسخ گفتن به سوالاتی می کند که نویسنده بر اساس همان داده‌های تصویری از آنها می پرسد. با این وصف او را در مقام تصمیم‌گیری قرار می گیرد.
 
حدادی تصریح کرد: من همچنین کتاب دیگری با عنوان «پشت بام همه چیزدار» نوشته‌ام که خودم تصویرگری آن را انجام داده‌ام و این کتاب هم به زودی از سوی انتشارات شکوفه برای گروه سنی «الف» منتشر خواهد شد.
وی افزود: این کتاب یک کتاب تصویری است و به تصاویری می‌پردازد که کودک می‌تواند بر پشت بام خانه ببیند.
 
تهمینه حدادی نویسنده و تصویرگر کتاب‌های ‌کودک و نوجوان در سال 1365 متولد شد. از جمله آثار داستانی وی می‌توان به «شهرهای بدون نردبان»، «دشت قرمز قرمز»، «درخت و دختر»، «شكمی كه باید صاف شود»، «پس خودم چه كار كنم؟»، «دفتر كوچولو و سایه‌اش»، «من گربه نیستم»، «خانواده 18 نفره»، «این منم خود خودمم!»، «قصة یك سیارة قشنگ»، «لالایی موش‌ها» و  رمان «آقای شاعر و خانم نویسنده» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها