سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
فرانسوی ها این هفته آثار غیرداستانی خواندند

رمان «دزدی سایه ها» هر چند اولین رمان مورد علاقه فرانسوی ها در هفته گذشته بود، اما آثار موجود در جدول پرفروش‌ترین‌ها نشان از توجه مخاطبان به آثار تحقیقی و غیرداستانی دارد.\

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاریس، مینو خانی: به گزارش سایت فرهنگی- هنری ایون، این هفته اثری که گلچینی از جملات قصار و نکاتی است که به نظر نویسنده‌اش همه با آن درگیرند، در صدر جدول فروش قرار گرفته است. «دست از حماقت برنمی‌داریم» را ژان یان نوشته که همه عمرش مجذوب این موضوع بوده است. او در پشت جلد کتاب می‌نویسد: ««حماقت عین جودو است، باید متناسب با قدرت حریف به کار گرفته شود. من دانشگاه همسان سازی حماقت‌ها و جفنگ بازی‌ها را دارم، همانطور که زنبورهای عسل گرده گلها را می‌گیرند و عسلشان را درست می کنند.»

یکی از جملات وی این است: «همه می خواهیم سیاره زمین را نجات دهیم، ولی هیچ کس نمی‌خواهد زباله ها را پایین ببرد.» یا می‌نویسد: «من افرادی را می شناسم که توانایی کشتن دیگران را دارند تا بتوانند جایزه نوبل صلح را به دست آورند.» این کتاب ماه اوریل از سوی انتشارات روبر لافون وارد بازار نشر فرانسه شده است.

اثر بعدی، رمان «دزدی سایه ها» جدیدترین اثر مارک لوی، پرخواننده‌ترین نویسنده فرانسوی است. همانطور که در هفته های گذشته اشاره شد، موضوع این کتاب همچون اغلب آثار این نویسنده حضور روح در زندگی انسان است. مارک لوی که در نیویورک زندگی می‌کند، نام شخصیتها و فضاهایش را از متناسب با محیط زندگی خود انتخاب می کند. ناشر این اثر نیز، روبر لافون است که کتاب را ماه ژوئن راهی بازار نشر کرده است.

رتبه بعدی، باز اثری غیرداستانی و مصور نوشته پییر دوکان، پزشک متخصص تغذیه است که بیش از 30 سال است که در این زمینه تحقیق و فعالیت می کند. این اثر «روش دوکان» نام دارد که در آن دستور العمل تهیه 60 نوع غذا با معیارهای پزشکی و غذاهایی را که برای سلامتی انسان مفیدند ارائه داده است. این اثر نیز ماه آوریل از سوی انتشارات فلاماریون منتشر شده است.

اثر بعدی، کاری تحقیقی «چهره خدا» اثر براداران گریشکا و ایگور بوگدانف است. «چهره خدا» لفظی است که جورج سموت اخترشناس، برنده جایزه نوبل 2006، از سال 1993 به کار می‌برد. وی آن موقع توانست به لطف ماهواره کوبه، اولین عکس از تولد جهان را وقتی که از ظلمات جهانی دقیقاً 380 هزار سال بعد از بیگ بنگ بیرون می‌آمد، بگیرد. این اثر از سوی انتشارات گراسه در ماه مه منتشر شده است. 

پنجمین اثر این جدول، رمان «صدای خون» نوشته برادران ریگورو است که فروش آن نسبت به هفته گذشته تنزل کرده است. این داستان سومین بخش از افسانه «تردید» و درباره خون آشام 15 ساله‌ای است که به شکل دشمن خانواده ادوارد تغییر شکل داده است، تغییر شکلی که سه ماه به طول می انجامد و در نهایت با مرگ وی تمام می‌شود. صدای خون را نشر اشته جونس، ابتدای ماه ژوئن راهی بازار نشر کرده است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها