یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳
گفتمان دانش‌آموزي بايد قرآني باشد

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز(يك‌شنبه، 2 اسفند ماه) در نشست مطبوعاتي عنوان كرد: گفتمان رايج در انقلاب اسلامي به ويژه ميان دانش‌آموزان بايد بر مبناي قرآن كريم باشد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «محمد بنيادي» در جمع اهالي رسانه با اشاره به اين كه مسوولان آموزش و پرورش كشور علاقه‌مند به گسترش گفتمان قرآني در سطح مدارس‌اند، عنوان كرد: اين گفتمان بايد با استخراج از آيات و احاديث مختلف در تمامي جامعه به ويژه ميان دانش‌آموزان و همچنين اصحاب رسانه گسترش يابد.

وي با اشاره به اين كه گفتمان قرآني در آموزش و پرورش دوره‌هاي گذشته رايج نبود، تصريح كرد:‌ هنر آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم، بازگشايي ذهن و انديشه دانش‌آموزان به حقايق دين مقدس قرآن و واقعيت‌هاي جهان است.

بنيادي يكي از برنامه‌هاي آتي معاونت پرورشي را اجراي «طرح فريضتين» دانست و توضيح داد: بر اساس اين طرح رواج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در ميان دانش‌آموزان با هدف دور شدن از بدفهمي و كج‌فهمي از دين اسلام رواج خواهد يافت.

وي با تاكيد بر اين كه نسل امروز بايد به سمت كتاب آسماني و احاديث ائمه اطهار(ع) بروند، يادآور شد: قرآن كريم 1400 سال پيش مباحثي را مطرح كرده كه علم كنوني به تدريج در حال كشف آنهاست. استخراج مباني علمي و فريضه‌ها از طريق گنجينه‌هاي دروني قرآن كريم امكان‌پذير است.

معاون پرورشي و تربيت‌بدني وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مسابقه كتابخواني مربيان پرورشي بر اساس رساله استفتائات مقام معظم رهبري يكي از فعاليت‌هايي ا‌ست كه براي گسترش توجه به اصول مشخصه قرآني در جامعه در 6000 مدرسه انجام شد. 

وي با بيان اين كه «مسابقات تفسير جزء 10 قرآن كريم هر سال از سوي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار مي‌شود» توضيح داد: 12 هزار نسخه كتاب ميان دانش‌آموزان با هدف ترويج مباحث بهداشت رواني و گفتمان انقلاب اسلامي در مدارس توزيع شده است.
بنيادي درباره فعاليت‌هاي سازمان دانش‌آموزي در ایام دهه فجر سال 88 توضيح داد: يكي از اين برنامه‌ها، تشكيل نمايشگاه‌هاي كتاب از سوي سازمان آموزش و پرورش بود كه با استقبال دانش‌آموزان تهراني روبه‌رو شد.

وي با بيان اين كه «دستاوردهاي 31 ساله انقلاب اسلامي ايران در نمايشگاه‌هاي 22 بهمن عرضه شد»، يادآور شد: اين دستاوردها شامل آثار علمي، فرهنگي و بين‌المللي در قالب مجموعه‌هاي نفيس و ارزشمند به علاقه‌مندان ارايه شده است.

بنيادي با اشاره به اين كه سند فعاليت‌ها و اهداف معاونت پرورشي و تربيت‌بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در سال 89 تدوين شده است» تصريح كرد: اين سند شامل فعاليت در حوزه‌هاي تكليفي، تكميلي، تكراري، خلاقيت، ابتكار و نوانديشي است. همچنين هدف از فعاليت‌هاي معاونت پرورشي تربيت انسان صالح به تعبير قرآن كريم است.

وي با تاكيد بر اين كه هويت جوان ايراني بايد براساس الگوهایی از زندگی ابن‌سينا، فارابي و خوارزمي باشد، افزود: بايد زمينه‌سازي شود تا دانش‌آموزان امروز از دارايي‌هاي خود استفاده كنند، به همين دليل سعي كرده‌ايم تا منابع و محتواهاي غني براي دانش‌آموزان فراهم شود.

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران توليد 14 اثر تربيتي را از فعاليت‌هاي اين سازمان دانست و افزود: همچنين 8 اسفند ماه (روز امور تربيتي) نيز مقالاتي براي احياي امور تربيتي منتشر خواهند شد.

وي در پايان با تاكيد بر اهميت فعاليت‌هاي كتاب و كتابخواني در مدارس توضيح داد: معاونت پرورشي و تربيت بدني از تمامي فعاليت‌هاي كتابخانه‌اي دانش‌آموزان استقبال كرده، افزايش فرهنگ كتابخواني ميان دانش‌آموزان را از اهداف مهم آموزش و پرورش كشور مي‌داند.

نشست مطبوعاتي معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز(يك‌شنبه، 2 اسفند ماه) در سالن جلسات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط