شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
رنگ‌پاشی به تابلوی میدان «اسلامی ندوشن» چند روز پس از نامگذاری!

در حالی که چند روز بیشتر از اجرای مصوبه شورای شهر اشکذر برای نامگذاری یکی از میادین این شهر به نام «دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن» نمی‌گذرد، شب گذشته این تابلو توسط افراد ناشناس با پاشیدن رنگ، مخدوش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، استان یزد دارای مفاخر فرهنگی و هنری برجسته‌ای است و در سال‌های اخیر نیز شاهد نامگذاری معابر، خیابان‌ها و میادین شهرهای مختلف استان به نام این مفاخر بوده‌ایم.

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبی پیشکسوت یکی از این مفاخر است که با آثار برجسته‌ای که در حوزه ادبیات فارسی تالیف و ترجمه کرده،در سطح کشور شناخته شده است.

به‌تازگی شورای اسلامی شهر اشکذر اقدام به نامگذاری میدانی در سطح شهر به نام دکتر اسلامی ندوشن کرده است که این نامگذاری واکنش‌های مختلفی را در سطح شهر داشته است.

اگرچه شخصیت دکتر اسلامی ندوشن به عنوان نویسنده کشوری است اما برخی از اختلافات داخلی و بین شهری باعث شد که برخی واکنش‌های منفی نسبت به این نامگذاری صورت گیرد.

تبدیل شدن ندوشن به بخش و برخی از اختلافات بین اشکذر و ندوشن باعث شده که برخی اقدامات نیز تحت الشعاع این امر قرار گیرد و مشکلاتی به همراه داشته باشد که نمونه آن نیز نامگذاری میدانی در اشکذر به نام اسلامی ندوشن است.

متاسفانه افرادی ناشناس شب گذشته تابلوی نصب‌شده در میدان اسلامی ندوشن را رنگ‌پاشی کرده و نام این میدان را مخدوش کرده‌اند که مسئولان در حال پیگیری موضوع هستند.

احتمال جابجایی تابلوی «اسلامی ندوشن» به میدانی حوالی دانشگاه اشکذر
محمدعلی دلشب رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به نامگذاری یکی از میادین شهر اشکذر به نام دکتر اسلامی ندوشن، گفت: ما در شورای اسلامی شهر اشکذر به دنبال ماندگاری فرهنگ و ادب منطقه، استان و کشور هستیم و در این راستا سعی کرده‌ایم با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: دکتر اسلامی ندوشن یکی از مفاخر فرهنگی کشور ما هستند که تاکنون آثار بسیاری زیادی را از وی شاهد بوده‌ایم و به این واسطه سعی کرده‌ایم به پاس تجلیل از مقام علمی وی، میدانی را به نام وی نامگذاری کنیم.

دلشب بیان کرد: در تهران و نیز شهر یزد، شاهد نامگذاری خیابان‌هایی به نام دکتر اسلامی ندوشن بودیم. ما نیز در شورای شهر اشکذر تصمیم به نامگذاری میدانی به نام این نویسنده کشوری گرفتیم و این اتفاق نیز صورت گرفته و در چند روز اخیر نیز تابلو نصب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر بیان کرد: تنها هدف ما از این نامگذاری پاسداشت علم و دانش و ارج‌نهادن به مفاخر فرهنگی کشور بوده است و با توجه به اینکه دکتر اسلامی ندوشن را نیز ما به عنوان فردی بومی می‌شناسیم، اقدام به این نامگذاری کرده‌ایم.

وی با اشاره اتفاق شب گذشته مبنی بر مخدوش‌شدن تابلوی این میدان که نام دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن بر آن درج شده بود، گفت: متاسفانه افرادی ناشناس اقدام به مخدوش‌کردن تابلوی این میدان کردند. ما معتقدیم این اتفاق به دلیل تعصبات مبنی بر بخش‌ها و تقسیمات کشوری بوده است و هیچ اعتراضی به نام دکتر اسلامی ندوشن نداشته است و تنها اعتراض به پسوند فامیلی ایشان (ندوشن) بوده است.

وی گفت: هر گونه نامگذاری و تغییرات در میدان‌های سطح شهر بر اساس پروسه نامگذاری است و این نامگذاری نیز مورد تصویب شورای شهر اشکذر قرار گرفته است و تنها هدف ما ارج نهادن به مقام علم و دانش بوده و هیچ هدف دیگری از این نام‌گذاری نداشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر همچنین با بیان اینکه ما به نظر و خواست شهروندان اشکذر احترام می‌گذاریم، گفت: اگرچه بهتر بود که نام میدانی نزدیک به دانشگاه‌های اشکذر به نام دکتر اسلامی ندوشن نامگذاری می‌شد و شاید اعتراضی هم وجود نداشت، اما این امر قابل تجدیدنظر است و ما کاملا به نظر مردم احترام می‌گذاریم.
 
تصویری از میدان دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در اشکذر قبل از مخدوش‌شدن

در همین رابطه خبرنگار ایبنا نظر یکی از شهروندان اشکذری را درباره اتفاق رخ داده جویا شد که وی عنوان کرد: اعتراض‌ها  به دلیل برخی تقسیمات کشوری است و ربطی به نام دکتر اسلامی ندوشن ندارد. شخصیت ایشان برای ما بسیار بزرگوار است.

وی افزود: شورای شهر اشکذر بایستی در خصوص انتخاب نام این میدان مقداری بیشتر توجه به خرج می‌داد؛ اما اکنون باید برنامه‌ریزی کرده و تمهیدات بیشتری برای اقناع افکار عمومی بیندیشد.

این شهروند اشکذری بیان کرد: متاسفانه برخی تعصبات باعث شده که اختلافاتی به وجود بیاید و اتفاقاتی نظیر آنچه دیشب شاهد آن بودیم، صورت گیرد؛ اما باید مسئولان مدیریت کرده و توجه بیشتری داشته باشند تا این اتفاقات صورت نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط