سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سه کتاب از سه نویسنده در اردبیل رونمایی شد

آیین رونمایی از سه کتاب «قصه و قصه‌گویی در کتابخانه» نوشته محمد سیمزاری، «فولکلور آذربایجان» تألیف زعفر احدزاده و «ایران‌نوشت‌ها» اثر وحید ضیائی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، آیین رونمایی از سه کتاب «قصه و قصه‌گویی در کتابخانه» نوشته محمد سیمزاری، «فولکلور آذربایجان» تألیف زعفر احدزاده و «ایران‌نوشت‌ها» اثر وحید ضیائی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.
 
امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این آئین اظهار کرد: در هر جامعه ارزش منابع انسانی بسیار بالاتر از منابع معدنی و... بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.
 
وی افزود: متأسفانه در استان اردبیل منابع انسانی مورد توجه قرار نگرفته و از این رو، استان، آسیب‌های مختلفی را متحمل شده است.
 
رجبی ادامه داد: آقایان ضیائی، احدزاده و سیمزاری از سرمایه‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی استان اردبیل محسوب می‌شوند که در سالیان اخیر اقدامات بسیار موثر و مثبتی در راستای پیشرفت فرهنگ و ادب استان انجام داده‌اند.
 
وی اضافه کرد: وحید ضیائی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و هنری اعم از کودکان، نوجوانان، ترجمه کتاب، منتقد و محقق هنری فعالیت داشته است.
 
رئیس حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: زعفر احدزاده نیز از معدود مدیران اجرایی است که در بخش پژوهش و تحقیقات حوزه فرهنگ و هنر، فعالیت‌های موفق و موثری در استان اردبیل دارد.
 
وی ادامه داد: احدزاده در حوزه فولکلور آذربایجان تحقیقات و پژوهش‌های گسترده انجام داده و توجه به این بخش بسیار مهم و ارزشمند است چرا که با گذشت سال‌های نسبتا طولانی، آداب و رسوم و فرهنگ در زمان‌های مختلف فراموش می‌شود ولی با انجام اقدامات پژوهشی و چاپ کتاب، می‌توان این آداب و رسوم را برای چندین نسل زنده نگه داشت و منتقل کرد.
 
رجبی گفت: محمد سیمزاری نیز یکی از فعالان و دلسوزان واقعی تئاتر استان اردبیل بوده و در حوزه ادبیات کودک نیز از جمله صاحب‌نظران در سطح کشوری است.
 
احدزاده نیز اظهار کرد: کتاب فولکلور آذربایجان به چهار بخش اصلی تقسیم شده که بخش اول مربوط به معنی و پیدایش واژه فولکلور در کشورمان بوده و بخش دوم در رابطه با قصه‌های آذربایجان است.
 
نویسنده کتاب فولکلور آذربایجان تصریح کرد: بخش دوم کتاب در رابطه با سوره‌ها و سوزها می‌باشد و بازی‌های بومی و محلی در بخش چهارم کتاب متمرکز شده است.
 
 وحید ضیائی نیز گفت: 17 ساله بودم که به دعوت معلم پرورشی خود، سردبیری نشریه‌ای را به عهده گرفتم؛ اما سال‌ها بعد به این نتیجه رسیدم که «نوشتن» کار سختی است و نمی‌دانستم چه مسئولیتی را به گردن گرفته‌ام.
 
وی افزود: نوشتن یک تعهد است و من به خطرناک‌ترین کار دست زده بودم.  امروز در 40 سالگی که در حوزه‌های مختلف کار کرده‌ام و زانوی تلمذ زده‌ام در پیشگاه شما، رسیده‌ا به این نکته که بهترین کار، پژوهش و تحقیق بدون حاشیه و پرداختن به فرهنگ و ادبیات بدون بدون سیاست است.
 
شاعر و نویسنده اردبیلی اضافه کرد: اگر زمان و مکان مناسب می‌بود و بر می‌گشتم به آن دوران، دوباره می‌نوشتم، اما این بار به جای پرداختن به مطالب زودگذر، از چیزهایی می‌نوشتم که این سرزمین به آن نیاز دارد و با «ادبیات» میخ‌های آن را محکم می‌کردم.
 
بنا به این گزارش، این جلسه که به شکل کاملاً محدود برگزار شد، با شعرخوانی میلاد نیکفال، دکلمه ماریا شفاعی و اجرای موسیقی محمدعلی پارسا و امیرحسین احدزاده همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها