دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
۸۰۴ کتاب و پایان‌‌نامه به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است

بیست‌ودومین همایش کتاب سال و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه‌های عملیه ۱۴ بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در نشست خبری بیست و دومین همایش کتاب سال و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه‌های عملیه در سالن آیت‌الله حائری گفت: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در راستای اهدافی چون نهادینه‌کردن امر پژوهش در بستر حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه حرکت می‌کند.
 
وی اضافه کرد: در این رابطه یکی از کارهایی که در سیاست‌های کلان امر پژوهش است، نهادینه‌کردن پژوهش در ساختار حوزه‌های علمیه است.
 
مقیمی‌حاجی اضافه کرد: از جمله شعارها و اهداف معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه تحقق و توسعه آموزش پژوهش‌محور است که این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
 
این مقام مسئول یادآور شد: یکی از اموری که تحقق و توسعه آموزش پژوهش‌محور کمک فراوانی می‌کند، توسعه فعالیت‌های پژوهشی است که در بستر تولید آثار، نگارش مقالات و کتب به وجود می‌آید.
 
دبیر بیست‌ودومین همایش کتاب سال بیان کرد: بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه، همین سیاست را دنبال می‌کند و تلاش دارد آن را مورد توجه قرار دهد.
 
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با بیان این که از نظر ارسال آثار و تنوع موضوع، اولین دوره برگزاری همایش با زمان فعلی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۰ گروه علمی در حوزه وجود دارد که مشغول تولید اثرند.
 
این استاد حوزه افزود: تحقق و توسعه آموزش پژوهش‌محور بیانگر این حقیقت است که حوزه در کنار توجه به بحث فقه و اصول، به علوم روز هم توجه ویژه دارد و در این رابطه هم سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند پاسخ‌گوی نیاز جامعه و کشور باشد.
 
دبیر چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه‌های عملیه با آمار و ارقام این همایش اشاره کرد و افزود: در طول این 22 دوره، نوزده‌هزار کتاب به دبیرخانه رسیده است و در همایش بیست‌ودوم، ۸۰۴ کتاب و پایان‌‌نامه به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
 
وی بیان کرد: ۵۰۱ ارزیابی علمی تفصیلی توسط ۲۷۲ داور صورت گرفته است و از میان ۸۰۴ کتاب، ۵ اثر برگزیده از کتاب و پایان‌نامه، ۹ اثر شایسته تقدیر، ۱۶ کتاب و پایان‌نامه در رده تحسین قرار گرفته‌اند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی‌حاجی در ارتباط با چهارمین جشنواره مقالات پژوهشی هم توضیح داد و افزود: ۱۲۹ مقاله علمی پژوهشی و ۴۷ نشریه به دست ما رسیده است. از این میان ۴۹۷ ارزیابی صورت گرفته و از بین ۱۲۹ اثر ۱ مقاله برگزیده و ۳ مقاله شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
وی در پایان گفت: بیست‌ودومین همایش کتاب سال و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه‌های عملیه ۱۴ بهمن‌ماه ساعت ۹ صبح با سخنرانی وبیناری آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی برگزار خواهد شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها