سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
تفاهم‌نامه بنیاد حفظ آثار و سازمان تبلیغات اسلامی کتابت‌شده یک اعتقاد است

حجت‌الاسلام قمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و سازمان تبلیغات اسلامی این تفاهم‌نامه را کتابت‌شده یک اعتقاد عنوان کرد و گفت: ما مأموریتمان را ترویج ارزش‌های دفاع مقدس می‌دانیم و با هم‌افزایی‌های راهبردی می‌توانیم یاری‌رسان هم باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و سازمان تبلیغات اسلامی، امروز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ در موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه ما در عصر امام خمینی(ره) زندگی می‌کنیم، گفت: پس از ظهور بزرگ‌مردی به نام امام خمینی(ره) دوگانه‌های موهوم، مجالی برای طرح شدن ندارند. سطح ما از صحبت‌های بین دوگانه بین دین و دنیا، دین و زندگی، دین و دوستی، علم و دین فراتر رفته است. نمی‌شود به این دوگانه موهوم گرفتار شد که حرف‌هایی مجزا در خصوص اسلام یا انقلاب می‌زند، زیرا ارزش‌های اسلام و دفاع مقدس هر دو در یک راستا هستند و مرور ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همان مرور اسلام ناب است.
 
وی اظهار کرد: انسان‌های بزرگی در ایام دفاع مقدس جلوه‌گر شدند که مرور همین‌ها مرور اسلام است. امام خمینی (ره) به علما نوشتند هفتاد سال عبادت کردید اما وصیت‌نامه شهدا را بخوانید تا متوجه شوید که چطور یک شبه ره صدساله را می‌شود طی کرد، بنابراین مرور ارزش‌های انقلاب مرور اسلام ناب در گستره جغرافیایی است، لذا ما با خادمین فرهنگ جهاد و مقاومت امروز همراه شده‌ایم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که برنامه امروز همراهی‌اش صوری و دیپلماتیک نیست، گفت: این تفاهم‌نامه کتابت‌شده یک اعتقاد است. مکتب امام خمینی (ره) را این گونه فهمیدیم که ارزش‌های دفاع مقدس را باید تبیین کنیم. ما مأموریتمان را ترویج ارزش‌های دفاع مقدس می‌دانیم و بنظر می‌رسد با هم‌افزایی‌های راهبردی می‌توانیم یاری‌رسان هم باشیم و با اشتیاق آمدیم تا فتح بابی برای خدمت مؤثر داشته باشیم.
 


وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با ظرفیت‌های بی‌بدیل و گسترده جامعه قرآنی، هیأت‌های مذهبی و هنری و تبلیغ حتماً برای تبیین مکتب امام خمینی(ره) و حاج قاسم به این هم‌افزایی دامن خواهد زد و منشأ برکات زیادی خواهد شد. همچنین به مجاهدینی که در را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش می‌کنند خسته نباشید عرض کرده و اعلام می‌کنم سازمان تبلیغات اسلامی حرکت جدی در تببین اسلام ناب را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
 
سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار با توجه به اساسنامه مصوب مقام معظم رهبری و همان‌طور که از اسمش مشخص است، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده دارد و همان‌طور که حجت‌الاسلام قمی اشاره کردند، ما یک هیئت امنایی داریم که فکر نمی‌کنم هیئت امنایی با این وسعت وجود داشته باشد. در این هیئت امنا 14 نفر اعضای هیئت دولت عضو هستند. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ما نباید دفاع مقدس را در یک بازه زمانی ببینیم. درواقع دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه این قله به شمار می‌آید.
 
وی اظهار کرد: همچنین بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا 100 سال دیگر مردم باید حظ دفاع مقدس را ببرند. زیرا قبل از دفاع مقدس هر موقع دشمنان به کشور ما هجوم آوردند یا زمین و یا آبرو دادیم، اما در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و ما نباید رژیم بعثی را فقط در کشور عراق خلاصه کنیم، بعد از جنگ وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، اعلام کردند که دنبال آنچه به عراق داده‌ایم می‌گردیم و می‌خواهیم آنها را پیدا کنیم.
 
سردار کارگر عنوان کرد: ما در شرایطی در مقابل رژیم بعثی مقاومت می‌کردیم که 36 کشور دنیا به عراق کمک می‌کردند، اما به برکت فرماندهی والای امام خمینی(ره) توانستیم بر دشمن غلبه کنیم هرچند که یکی از مظلومین در دفاع مقدس نیز حضرت امام(ره) هستند که ما نتوانستیم آن طور که باید نقش ایشان را در دفاع مقدس بیان کنیم.
 
وی با بیان اینکه به برکت فرماندهی والای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، کشور پویا و رو به جلوست و جمهوری اسلامی قدرت مؤثر در دنیاست، افزود: شهید سلیمانی هر آنچه داشت از آموزه‌های خود در دفاع مقدس داشت و مکتب سلیمانی از مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است. حاج قاسم متولد انقلاب و دفاع مقدس است و پیرو مکتب حضرت امام(ره) و رهبری بود و اگر راهنمایی‌های رهبری نبود این موفقیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد.
 


وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد: کارهای بسیار زیادی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام شد. از سال ۱۳۹۶ تاکنون 19 موزه در سراسر کشور افتتاح شده و در حال حاضر ۲۳ موزه در سطح کشور داریم. همان‌طور که می‎دانید ما 31 استان داریم اما قرار است 37 موزه در سراسر کشور داشته باشیم و در نظر داریم تا سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور موزه تخصصی دفاع مقدس داشته باشیم. در حوزه کتاب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است. قبل از سال ۹۳، ۷۰۰ عنوان کتاب داشتیم و از سال ۹۳ تا امسال ۵ هزار عنوان کتاب چاپ شده است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز یکی از پیشتازان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. این سازمان در حوزه فیلم، کتاب و ادبیات اقدامات مؤثری انجام داده است و در موضوع دفاع مقدس اگر همه سازمان‌ها دست به دست هم بدهند می‌توانیم مقداری از ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم و اگر موفقیتی داشتیم به پشتوانه و همت همه دستگاه‌ها بوده است. این تفاهم نامه‌ها نیز شکلی است ولی اصل قضیه این است که با دست به دست هم دادن باید در جهت و یک راستا با هم افزایی بیشتر بین دستگاهی حرکت کنیم.
 
وی تصریح کرد: شاهد بودیم که در تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدایی که در آن حادثه بودند مردم چه حضوری داشتند، 25 میلیون نفر در ایران در این مراسم شرکت کردند و این‌ها همه برکت دفاع مقدس و جهاد فی سبیل‌الله است. امید است بتوانیم در این راه قدم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها