چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
پویش‌های کتابخوانی استان یزد برترین‌های خود را شناختند

مراسم تجلیل از برگزیدگان پویش‌های کتابخوانی هفته کتاب و پویش کشوری «نامه‌ای به نویسنده» به‌صورت مجازی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نشست تجلیل از بزگزیدگان پویش‌های کتابخوانی استان یزد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به صورت مجازی برگزار شد.

مرضیه مصطفوی‌پور، مسئول موسسه سروش مهر دانایی در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی تجربه زندگی در سالیان گذشته را به ما می‌دهد و از این طریق می‌توانیم در دوران‌های مختلف زندگی را تجربه کنیم.

وی افزود: ما دوست داریم مطالعه را با پویش و برنامه‌ها به سمت لذت خواندن تبدیل کنیم تا صرفا جهت انجام وظیفه نباشد بلکه لذتی در زندگی ما باشد.

مسئول موسسه سروش مهر دانایی با اشاره به فعالیت‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: در طول چند سال اخیر شاهد استقبال خوبی از سوی مردم یزد از کتاب و کتابخوانی بوده‌ایم که نمونه‌های این حضور را در پویش‌های مختلف شاهد هستیم.

مجید جوادیان‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم گفت: خواندن کتاب های خوب همچون دوست خوبی است که برای همیشه به ما وفادار است.

وی افزود: هدف از فعالیت های کتاب و کتابخوانی توسط این اداره کل به عنوان نهاد و دستگاه متولی، خدمت به مردم است و سعی داریم تا کتاب به زندگی مردم ورود پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امیدواریم کتاب به عنوان عناصر و ابزار اصلی زندگی مردم قرار گیرد و بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: اگرچه بسیاری از فعالیت‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی منتقل شده است اما ما سعی کردیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم و با برگزاری پویش‌های مختلف کتابخوانی به نوعی اقشار جامعه را به سمت کتاب سوق دادیم تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما گسترش پیدا کند.

وی گفت: اگر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه ترویج کنیم بسیاری از مسائل اجتماعی ما کم رنگ می‌شود و جامعه ما نیز در مسیر درست اندیشیدن و درست عمل کردن قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم نیز از برگزیدگان پویش‌های کتابخوانی « نامه‌ای به نویسنده، هفته وحدت، فایل صوتی کتاب و خوانش خانوادگی کتاب» قدردانی شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

برگزیدگان خوانش خانوادگی کتاب شامل یاسمین نصیری، مریم زارع، نیکا نجمی، راحله اسد زاده، ملیکا سادات میربقایی، فاطمه رجبیان، زینب سادات نجفی و مهسا زارع بودند.

برگزیدگان معرفی صوتی کتاب نیز یاسین زردابی، سمیرا امیری، مبینا یزدانی، نیلوفر زارعی، محمد طه حاصلی، ملیکا جوکار و زهرا سادات شافع بودند.

در بخش نامه ای به نویسنده نیز پرهام زارع، سمیرا امیری، آناهید پویان، رامتین نجفی، زهرا مدرسی‌زاده، فرناز غنی‌زاده، فاطمه سادات زارع و حقیر معرفی شدند و در بخش مسابقه نام کتاب نیز فاطمه میرنژاد و مهناز مهرعلی انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها