دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
رونمایی از کتاب‌های صوتی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل

به همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، از مجموعه کتاب‌های صوتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در آستانه گرامیداشت حماسه نهم دیماه، به‌همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، از مجموعه کتاب‌های صوتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که برخی از آنها با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است، رونمایی شد.

در گام نخست، کتاب‌های «رد پای دیرین» خاطرات روحانی شهید نادر دیرین، نوشته خدیجه سلمانی و ناصر ملایی، «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» (مجموعه خاطرات آزادگان اردبیل) به قلم سیده صغری جوادی و «همه مردان خانواده» (زندگینامه سه شهید گرانقدر باقرپور نیاری) به نویسندگی امیر رجبی، در قالب یک دی وی دی صوتی تولید شده است.

این آثار به صدا پیشگی سولماز ودایع خیری و شاهد مجتهدزاده، صدابرداری عیسی جعفری و صداگذاری فرشید زبوری تهیه شده و در اختیار معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل قرار گرفته است.
 
 
همچنین به همین مناسبت، شب شعری نیز با عنوان «حضرت ماه» با رویکرد نقش محوری ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

در جریان این مراسم، یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید استان، ضمن پرداختن به نقش ادبیات و شعر حماسی در ماندگاری حماسه‌ها گفت: هر حماسه  و هر باور و هر فرهنگی برای ماندگاری و  ابدی شدن لاجرم نیازمند توجه ویژه و خاص به ادبیات آن حماسه بوده و اگر امروز شاهد پس از سالیان درازی که از واقعه عظیم عاشورا می‌گذرد، شاهد ماندگاری آن هستیم، راز آن را باید در ادبیات و شعر عاشورایی جست.
 
وی افزود: زبان شعر، زبان تسخیر و تحول و شکوفایی آسمانی فرهنگ‌ها و باورها و اعتقادات است و اگر برای عوامل مختلف سهمی در حماسه هشت سال دفاع مقدس تدوین و مشخص شود، آثار و سهم نویسندگان و شعرا برگ زرینی است در ماندگاری این حماسه .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، با بیان اینکه شکوفایی اجتماعی جز با قلم شعرا و نویسندگان میسر نیست، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند، باید در هر رخداد به صاحبان اثر در شعر و ادبیات مراجعه کنند.

بنا به این گزارش، خوانش شعر در رسای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حماسه 9 دی، شهدا و دفاع مقدس و تجلیل از شاعران، از دیگر بخش‌های مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها