پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
آغاز رایزنی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در پایتخت کتاب ایران

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به ریاست فرماندار شهرستان شیراز و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد. آغاز رایزنی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در پایتخت کتاب ایران، از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به ریاست محمدرضا امیری؛ فرماندار و با حضور روح‌الله منوچهری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل فرمانداری شیراز برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار ضمن اشاره به مصوبات جلسه پیشین، اظهار کرد: برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان شیراز رایزنی شده و در صورت به نتیجه رسیدن این طرح، بخشی از کمبودهای کتابخوانی در شهر شیراز رفع خواهد شد.
 
منوچهریبا تأکید بر ضرورت تحویل ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی فارس از سوی شهرداری شیراز، افزود: ساختمان کنونی که اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در آن مستقر است، به‌عنوان کتابخانه وقف شده و ضروری است که هرچه سریع‌تر بخش اداری کتابخانه‌های عمومی به ساختمان جدید خود منتقل شود.
 
وی در این دیدار ضمن اشاره به استانداردهای کتابخانه‌های عمومی، گفت: برای تمامی تجهیزات کتابخانه‌های عمومی، استانداردهایی وجود دارد که این استانداردها در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی استان رعایت شده است.
 
فرماندار شیراز نیز در این دیدار، ضمن تبریک هفته پژوهش بیان کرد: امیدواریم پژوهش در کشور نهادینه شود و بسیاری از مشکلات کشور که با روش آزمون و خطا انجام می‌شود با انجام پژوهش دقیق و کار کارشناسی، پیگیری شود.
 
محمدرضا امیری با تأکید بر اجرای مصوبات جلسات ادامه داد: تمامی مصوبات باید اجرایی شوند و نباید دستگاهی تشکیل شود تا مصوبات را پیگیری کنند. همه نهادها و سازمان‌ها موظف هستند مصوبات جلسات را اجرا کنند و مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌های شیراز به جهت اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی مورد توجه ویژه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.
 
وی درباره انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: این انتخاب همانطور که یک فرصت خوب است، اما برای شیراز تعهد ایجاد کرده و شهرداری و سایر دستگاه‌ها باید از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند، در زمینه کتاب و کتابخوانی پیشگام باشند و در این زمینه اقدامات درخور و شایسته‌ای انجام دهند.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز، تصریح کرد: اعتبارات قانونی نیم درصد که به کتابخانه‌های عمومی تعلق دارد، باید به موقع پرداخت شود تا صرف هزینه‌های کتاب و کتابخوانی شود.
 
اتمام پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی در کفترک و سیاخ دارنگون، حل مشکل کتابخانه قلات توسط اداره‌کل آموزش و پرورش، برگزاری آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس کتابخانه ابوریحان شیراز و ارائه طرح مقاوم‌سازی این کتابخانه، بروزرسانی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌ها و شهرداری شیراز، اطلاع‌‌رسانی برنامه‌های فرهنگی و لزوم ادامه این برنامه‌ها در فضای مجازی با توجه به استقبال خوب مردم از این برنامه‌ها، تأمین امنیت کتابخانه‌هایی مستقر در پارک و واگذاری ساختمان اداری به کتابخانه‌های عمومی از مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها