چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در مزار شریف افتتاح شد

نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان با مشارکت 30 ناشر از ایران در مزار شریف افغانستان و با حضور مقامات ایران و افغانستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آئین افتتاح نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان با حضور 30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغانستانی با شعار «امید، شاید در صفحه بعدی باشد، کتاب را نبندیم...» با حضور محمد‌فرهاد عظيمی، والی ولايت بلخ، سركنسول جمهوری اسلامی ايران در مزار شريف، رئيس دانشگاه بلخ، رئيس اطلاعات و فرهنگ بلخ در ورزشگاه امام‌خمینی(ره) در مزار شریف برگزار شد.

سید‌حسن يحيوی، سركنسول جمهوری اسلامي ايران در مزارشريف در این مراسم با اشاره به جایگاه کتاب و خواندن در دین اسلام گفت: خداوند به قلم قسم ياد كرده و اسلام هيچ محدوديتي برای طلب علم قرار نداده است. از هر دری كه كتاب و علم وارد شود، جهل و خرافه از در ديگر خارج می‌شود.  

وی با اشاره به همکاری‌های فرهنگی و علمی دو کشور افغانستان و ایران، افزود: ما متعهد هستيم كه كتابخانه فردوسی را توسعه دهيم. اميد كه اين نمايشگاه آغازی باشد برای توسعه ارتباطات فرهنگی در عرصه كتاب.

تسلیت رئیس شورای ولایتی بلخ برای شهادت محسن فخری‌زاده   
محمد افضل‌حديد، رئيس شورای ولايتی بلخ، با تشكر از جمهوری اسلامی ايران و تسلیت شهادت شهيد فخری‌زاده، از ایران برای میزبانی مهاجران افغان تشکر کرد بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی دو کشور برپایه مشترکات فرهنگی با وجود دشمنی‌‌‌ها، تاکید کرد.

محمدفرهاد عظيمی، والی ولايت بلخ در آئین افتتاحیه ضمن تشکر از كنسولگری جمهوری اسلامی ايران و رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران برای برگزاری نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان براهمیت فرهنگ و ترویج کتابخوانی تاکید کرد.

وی همچنین به تلاش برای ايجاد يک كتابخانه مدرن فيزيكی و ديجيتالی برای ولايت بلخ اشاره و از مسئولان فرهنگی ایران درخواست کرد برای توسعه كتابخانه فردوسی و اتصال آن به منابع ديجيتالی ايران با مسئولان افغانستانی همراهی کنند. عظیمی همچنین اظهار امید‌واری کرد، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف فرهنگی بین ایران و افغانستان تداوم داشته باشد.

یادی از وابسته فرهنگی فقید جمهوری اسلامی ایران در کابل و مزار شریف
مطيع‌الرحمن كريمی، رئيس اطلاعات و فرهنگ ولايت بلخ در ادامه این مراسم، ضمن گرامی‌داشت، هادی موافق، وابسته فرهنگی فقید جمهوری اسلامی ایران در کابل و مزار شریف به علاقه‌مندی‌‌ ناشران به حضور در نمايشگاه‌های بیشتر اشاره و بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی دو کشور به‌ویژه در ولایت بلخ افغانستان و در حوزه توسعه کتابخانه‌ها، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها